شناسهٔ خبر: 26814698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سردرگمی سعودی‌ها از حمله یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو/ انصارالله: حمله به آرامکو تجربه‌ای ویژه و موفق بود + فیلم

ابنا

سخنگوی رسمی انصارالله یمن تاکید کرد: بمباران پالایشگاه شرکت آرامکو در شهر ریاض توسط نیروی هوایی با یک فروند پهپاد دورپرواز از نوع صماد2 تجربه‌ای موفقیت‌آمیز و ویژه به‌شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سعودی ها پس از اعتراف شرکت بزرگ نفتی آرامکو به آتش سوزی در تأسیسات این شرکت در ریاض از موفقیت جدید ارتش و کمیته های مردمی یمن و پهپاد دورپرواز یمنی ها -که با پیمودن مسافت حدود هزار کیلومتری و عبور از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی و راداری به ریاض و تأسیسات شرکت نفتی آرامکو رسیده و آن را هدف حمله قرار داده است - دچار سردرگمی شده اند.

در یک موفقیت راهبردی که در نوع خودش برای نخستین بار در نبرد بازدارندگی به دست آمد، یگان پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کرد پالایشگاه شرکت نفتی آرامکو را در ریاض پایتخت عربستان هدف حمله قرار داده است.

یگان پهپادها این موفقیت راهبردی را که با استفاده از پهپاد دور پرواز صماد - 2 انجام شده است فاش کرد.

شرکت آرامکو به آتش سوزی در پالایشگاه این شرکت در ریاض اذعان و اعلام کرد در حال تحقیق درباره علل این آتش سوزی است.

این نخستین عملیات در نوع خود برای یگان پهپادها در حمله به پایتخت متجاوزان سعودی است و بدین ترتیب پرده از قدرت بالای پروازی این پهپاد در مسافتهای طولانی که از هزار کیلومتر فراتر می رود برداشت.

دبیر کل جنبش انصار الله یمن در آستانه آغاز چهارمین سال تجاوز به یمن اعلام کرده بود که سال چهارم با پهپادهای دوربردمان خواهیم آمد.

پهپاد صماد-2 مسافتی در حدود هزار کیلومتر را طی کرد و از صدها رادارها و سیستم‌های رهگیری هوایی عبور کرد و به ریاض پایتخت عربستان رسید و به یک هدف راهبردی مهم حمله کرد. شرکت آرامکو، شریان اصلی اقتصاد سعودی ها و بزرگترین شرکت جهانی نفتی است.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی انصارالله یمن در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: بمباران پالایشگاه شرکت آرامکو در شهر ریاض توسط نیروی هوایی با یک فروند پهپاد دورپرواز از نوع صماد2 تجربه‌ای موفقیت‌آمیز و ویژه به‌شمار می‌رود.

به‌گفته عبدالسلام، نامگذاری پهپاد به نام شهید صماد (رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن) به‌عنوان سمبل مردم و ماهیت هدف مورد عملیات از یک سو و خودکامگی و جرایم مداوم دشمن از سوی دیگر باعث شده است که اماکن اقتصادی و نظامی هدفی ایده‌آل برای عملیاتی شدیدتر باشد.

شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن نیز در این باره گفت که عملیات پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نقطه عطفی اساسی در نبرد با دشمنان به‌شمار می‌رود.

عبدالله حسن الجفری سخنگوی رسمی نیروی هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز با اشاره به حمله پهپادی به شرکت آرامکو گفت: پهپادهای ارتش یمن می‌توانند به عمق استراتژیک عربستان نفوذ کرده و اهداف این رژیم را هدف قرار دهند.
.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما