شناسهٔ خبر: 26814302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست تعاون روستایی استان سمنان:

مشکل عمده تعاونی‌های سمنان کمبود نقدینگی و ضعف مدیریت است

سمنان - سرپرست تعاون روستایی استان سمنان گفت: بی‌شک در سال‌های اخیر کمبود نقدینگی و ضعف مدیریت تعاونی‌ها در کشور و به‌تبع آن استان بوده است.

صاحب‌خبر -

احسان عباس پور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره چالش‌های پیش روی بخش تعاونی استان سمنان بیان کرد: کمبود نقدینگی و ضعف مدیریت دو مشکل عمده تعاونی‌ها است که برای رفع آن تزریق به‌موقع منابع مالی و اختصاص تسهیلات بانکی مناسب از سوی دولت پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان اینکه ساختار تعاونی‌ها باید نظام‌مند و بر طبق یک نقشه راه درست تبیین شود تا بسیاری مشکلات این حوزه رفع شود، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر مقوله تعاونی‌ها و مشارکت‌های مردمی تأکید دارند، می‌بایست به‌سوی ارائه یک بسته جامع از راهبردها و اقدامات لازم ارتقادهنده تعاونی‌ها حرکت کنیم.

عدم اعتماد بانک‌ها به تعاونی‌ها

سرپرست تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: توسعه و توانمندسازی تشکل‌های تعاونی، ماحصل نقشه راهی است که در آن برحسب قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، راهبردها و اقدامات را تبیین کند ولیکن باید در این مسیر یک نقشه راه مدون را ترسیم کرد تا به موفقیت دست‌یابیم.

عباس پور بابیان اینکه ارتقای تعاونی‌ها، اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، بیان داشت: ریشه بسیاری از ناکامی‌های بخش تعاون ناشی از نبود فرهنگ تعاون به‌مثابه یک‌راه توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور است که باید این نگاه تغییر کرده و به شکلی مترقی در جامعه کنونی، نمود دیگری یابد.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز تعاونی‌ها عدم اعتماد نظام بانکی کشور به آن ها است که این امر در سایه فقدان نقدینگی لازم در این نهادها، متاسفانه مشکلات عدیده‌ای را پدید آورده است.

نظر شما