شناسهٔ خبر: 26814280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه بیرجند: شهادت ارزش نامحدود است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جمع مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند افزود: جایگاه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جمع مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند افزود: جایگاه شهدا با زبان قابل انعکاس نیست و باید مقابل روح بزرگشان تواضع کرد.
وی تصریح کرد: تداوم این راه توفیقی است که انسان را به اهداف و آرمان های شهدا نزدیک می کند و راه شهدا از ابتدای خلقت و مبعوث شدن پیامبران وجود داشته است به طوریکه مقابل پیامبران خدا هم عده ای ایستادند و آنها را به شهادت رساندند.
امام جمعه بیرجند گفت: پیامبران با آرمان های الهی و پیام های ربانی مبعوث شدند و این در برابر باور غلط برخی افراد است که دین و شریعت را به بخشی از عبادات رسمی خلاصه می کنند.
وی با بیان اینکه شهدا از قبل و بعد شهادت عالم و ناظر هستند اظهار داشت: بالاتر از مقام شهادت را هم کسانی تجربه کردند که راه آنها را دنبال کردند، تا پای مرگ پیش رفتند و امروز هم در راه اهداف و آرمان های شهدا عمل می کنند.
فرمانده پایگاه شکاری شهید سید حسین حسینی بیرجند هم در این دیدار گفت: شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی در عملیات های خاص به شهادت رسیدند و افتخارآفرین بودند.
سرهنگ خلبان حمید مصطفوی افزود: شهید خلبان حسینی از خلبانان حضرت امام خمینی (ره) و شخصیت های خاص بود که در پرواز جمعی از مسئولان نظام به اهواز برای بررسی وضعیت نبرد حق علیه باطل با دست اندازی منافقان و هواپیمای شکاری عراقی به شهادت رسید.
وی اظهار داشت: شهیدان غفار رامین فر و عبدالعلی فغانی در عملیات کمان 99 پس از رشادت ها و درخشش فراوان به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.
وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که 'زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست' گفت: امروز پنجشنبه اولین یادواره شهدای نیروی هوایی استان در بیرجند برگزار و از خانواده شهدای حریم حرم و وطن در کنار خانواه های شهدای نیروی هوایی تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که امیدواریم نسل امروزی به خوبی آرمان های شهدا را درک کنند.
به گزارش ایرنا شهیدان سید حسین حسینی، مختار غفوری، غفار رامین فر، غلامرضا خورشیدی، علی اصغر فتح نژاد، عبدالعلی فغانی، حسن ابراهیم زاده و مرتضی زنگویی از شهدای نیروی هوایی استان مرزی خراسان جنوبی هستند.
3215*3028
انتهای پیام

نظر شما