شناسهٔ خبر: 26814209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی اختصاص یافت

R41363/P1377/S6,53/CT1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه قلعه محمدخان دشتی از آثار تاریخی و فرهنگی استان بوشهر است گفت: ۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

ناصر امیرزاده  صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از پروژه قلعه محمدخان‌دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خورموج با بیان اینکه قلعه محمدخان دشتی یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است اظهار داشت: این اثر که یکی از نمونه‌‌های معماری دوره قاجاریه و دارای تزئینات بدیع و منحصر به فردی است در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سبک معماری قلعه محمدخان دشتی، سلجوقی و متاثر از سبک قلعه سازی دوره ساسانی است افزود: معماری این بنا با استفاده از طاق‌ نماها و گچ‌بری در آرایش دیوارها و درون اتاق‌ ها بنا شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر مساحت کل زمین  قلعه محمدخان دشتی را 2 هزار و 500 متر مربع دانست و گفت: مساحت قسمت جنوبی این قلعه 285 متر مربع ، مساحت قسمت شمالی 897 متر و محوطه آن به مساحت 1300  متر مربع است که بازسازی آن در دست اجراست.

امیرزاده  با اشاره به اختصاص 22 میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمدخان دشتی خاطر نشان کرد: مبلغ قرارداد اجرای پروژه بازسازی  قلعه محمد خان دشتی 22  میلیارد  است که به عنوان سایت موزه محمدخان و مرکز گردشگری در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: این مجموعه دارای دو بخش گالری و نمایشگاهی و یک کافی شاپ در بخش شمالی است.

امیرزاده تاکید کرد: بخش مرکز این پروژه اسناد و دشتی شناسی نیز در جنوب آن در نظر گرفته شده است و از برج قلعه نیز به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما