شناسهٔ خبر: 26814195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاران در بخش بوم گردی هشترود حمایت می شوند

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری در بخش بوم گردی گفت: هر سرمایه گذاری که خانه های قدیمی روستایی را احیا و بوم گردی را ترویج کند از حمایت دولت برخوردار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه گردشگری و بررسی راهکارهای توسعه گردشگری و بوم گردی این شهرستان افزود: پس از کشاورزی، گردشگری زمینه مناسبی برای توسعه اقتصادی شهرستان است و راه‌ اندازی و افتتاح خانه ‌های بوم‌ گردی در روستاهای هدف گردشگری می‌ تواند در معرفی و شناساندن ظرفیت های شهرستان و همچنین جذب گردشگر و اشتغال موثر واقع شود.
وی همچنین بر ضرورت توجه به گردشگری در روستاها اشاره کرد گفت: اخذ ورودی از گردشگران در روستاها، پیامدهای منفی به دنبال دارد و بهتر است دهیاران با ایجاد فروشگاه های صنایع دستی نسبت به کسب درآمد و توسعه گردشگری اقدام کنند.
کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از صدور 80 پروانه اقامتگاهی بوم گردی در استان از اول سالجاری خبر داد.
محمدرضا رخش ماه گفت: در این زمینه شهرستان های کلیبر و خداآفرین با 35 مجوز صدور پروانه بوم گردی رتبه اول و شهرستان اسکو با 30 مجوز رتبه دوم استانی را دارد.
وی همچنین از احداث خانه های گلی با مجوز بنیاد مسکن در روستاها خبر داد و گفت : دهیاران و بخشداران باید در توسعه گردشگری و بوم گردی روستایی نقش آفرینی کرده و سرمایه گذاران در این زمینه را راهنمایی کنند.
رئیس اداره آموزش گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز از جذب راهنمای فرهنگی و گردشکری در شهرستانها خبر داد و گفت: افراد علاقه مند می توانند به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستانها مراجعه کنند تا پس از فراگیری آموزش های لازمبه عنوان راهنمای فرهنگی و گردشگری مشغول کار شوند.
محجبه بارعی افزود: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی یکی از طرح های ویژه برای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق دارای چشم اندازها و جاذبه های طبیعی و تاریخی است و هدف از آن توسعه بوم گردی و طبیعت گردی و ایجاد شغل و درآمد برای اهالی بومی و محلی است.
وی گفت: اقامتگاه ­های بومگردی، اقامتگاه ­هایی هستند که در محیط ­های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست­ محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تأسیس شده اند.
52 اثر تاریخی ثبت شده در محدوده شهرستان هشترود وجود دارد که مهم ترین آن قلعه تاریخی ضحاک است.
این شهرستان با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
3077/7486

نظر شما