شناسهٔ خبر: 26813857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر فرانسه در یمن با رهبر انصارالله دیدار کرد

سفیر فرانسه در یمن به منظور رایزنی درباره آخرین تحولات در زمینه انتقال کمک‌های بشردوستانه، روز چهارشنبه در صنعا با رهبر جنبش انصارالله دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریستین تستو» سفیر فرانسه در یمن که اکنون مقیم «ریاض» است، روز چهارشنبه، با رهبر جنبش انصارالله در صنعا - پایتخت یمن- دیدار کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، منابع امدادی و دیپلماتیک اعلام کردند که این اقدام در چارچوب بخشی از برنامه‌های پاریس برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به یمن صورت گرفت.

روزنامه فرانسوی فیگارو اخبار منتشر شده در این خصوص را تائید کرد و نوشت، اقدام تستو با هدف بروزکردن اطلاعات جنبش انصارالله از نتیجه نشست کارشناسان در 27 ماه ژوئن (6 تیرماه) و نشان دادن اینکه چه نتایج ملموسی به دست آمده، صورت گرفته است.

فرانسه پیشتر، اهمیت کنفرانس جهانی بشردوستانه درباره کمک به یمن را که ماه ژوئن (اردیبهشت خرداد) برگزار شد، در پی حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده که تحت کنترل ارتش و انصارالله یمن قرار دارد، کم ارزش اعلام کرده بود.

اقدام سفیر فرانسه در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور هم در حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات به یمن شریک است. ماه گذشته میلادی ارتش یمن یک قایق نظامی فرانسوی را در آب‌های غربی یمن هدف گرفته بود. همچنین بخشی از سلاح و مهمات ائتلاف عربی که بر سر مردم یمن ریخته می‌شود، از فرانسه تأمین می‌شود.

همچنین «مارتین گریفیس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن تلاش می‌کند تا ضمن میانجی‌گری میان طرفین،  امکان ارسال کمک های بشردوستانه از راه بندر الحدیده را فراهم کند. به دلیل محاصره یمن از همه جهات، الحدیده در ساحل غربی یمن، مهم‌ترین راه برای دستیابی مردم به کمک‌ است.

وی چندی پیش در پیامی به شورای امنیت گفته بود که درباره شیوه اداره بندر الحدیده با انصارالله یمن به توافق رسیده است و به  شورای امنیت گفته است که سازمان ملل در اداره بندر الحدیده نقش خواهد داشت.

مارتین گریفیتس همچنین به اعضای شورای امنیت گفت که توافق صورت گرفته هیچ ارتباطی به توقف شلیک موشک از جانب نیروهای یمنی به سمت عربستان ندارد و شامل آن نمی‌شود.

انتهای پیام/ص

نظر شما