شناسهٔ خبر: 26813779 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی گیاهان دارویی گیلان در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان با هدف تجاری سازی آن و با شرکت مسئولان و کارشاسانی از نقاط مختلف کشور امروز (پنجشنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا این جشنواره به همت معاونت علمی و فناوری و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ریاست جمهوری، فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری، دانشگاه آزاد اسلامی آستارا و پارک علم و فناوری گیلان در یک روز و 2 بخش برگزار می شود.
فرماندار آستارا در این جشنواره نگاه به بازرگانی گیاهان دارویی و فراورده های آن، فناوری های نوین کشت و فراوری و تجهیزات و ماشین آلات تولید این محصولات را از رویکردها و محورهای جشنواره اعلام کرد.
یونس رنجکش گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی از نظر گیاهان دارویی نیز قابلیت دارد و با برگزاری این جشنواره، برای بهره وری بیشتر و ایجاد ارزش اقتصادی از آن تلاش می کنیم.
وی اظهار کرد: بخش علمی این جشنواره با ارائه سخنرانی های پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در حال برگزاری است و بخش نمایشگاهی آن، عصر امروز در دهستان حیران با بازدید از محل های رویش و برداشت گیاهان دارویی و اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی برگزار خواهد شد.
516 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به کشت گل گاو زبان اختصاص دارد و شهرستان رودسر با 450 هکتار، مقام نخست کشت آن را دارد و آستارا نیز از قطب های تولید آن محسوب می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007

نظر شما