شناسهٔ خبر: 26812900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان شرقی| پروژه ساخت تله‌کابین در جنگل‌های ارسباران ‌دوباره آغاز شود

R7887/P1377/S6,47/CT7

نماینده مردم شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری جنگل‌های ارسباران در کلیبر، خواستار راه‌اندازی دوباره پروژه ساخت تله کابین در این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلیبر، قلی الله‌قلی‌زاده در اختتامیه چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که با حضور وزیر تعاون در هتل اسپیناس کلیبر برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد عشایر استان در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین مستقر هستند، خواستار تشکلیل کارگروهی جهت بررسی مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان و علی الخصوص این شهرستان‌ها شد.

الله‌قلی‌زاده همچنین به توزیع عادلانه سرمایه گذاری‌ها تاکید کرد و گفت: کمترین سرمایه‌گذاری‌ها در استان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد و شهری مانند تبریز که زمانی از نظر جمعیتی در رتبه یک یا دو بود اکنون به دلیل نبود مشاغل مناسب مردم این استان و این شهر به شهرهای بزرگتر مهاجرت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات عدیده در رابطه با ارائه تسهیلات بانکی به طرح‌های مصوب استانی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بانک‌ها با ایجاد بروکراسی خاص امکان وام گیری برای طرح‌های مصوب استان و شهرستانی را سلب می‌نمایند و از اعتبارات مصوب برای مشاغل در جهت غیر مرتبط استفاده می‌کنند.

وی همچنین به جاذبه‌های شهرستان کلیبر و مزیت‌های زیست بومی این شهرستان اشاره و تاکید کرد: این شهرستان با جاذبه‌های فوق العاده مانند قلعه تاریخی بابک و جنگل‌های ارسباران می‌تواند منطقه‌ ویژه توریسیتی کشور باشد که این نیز در سایه سرمایه گذاری است.

نماینده مردم شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در پایان، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری جنگل‌های ارسباران در کلیبر، خواستار راه‌اندازی دوباره پروژه ساخت تله کابین در این شهرستان شد.

ظرفیت‌ عظیم شهرستان کلیبر از جنگل‌های ارسباران در جذب گردشگران خارجی

خدابخش فرماندار شهرستان کلیبردر خصوص تولیدات صنایع دستی روستاییان و عشایر این شهرستان گفت: در شهرستان کلیبر در سال حدود 60 هزار مترمربع ورنی و جاجیم تولید می‌شود. که تقریباً 2 هزار و 500 نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که در صورت حمایت از این افراد تعداد بیشتری در این زمینه فعالیت خواهند کرد که نتیجه آن افزایش صادرات و رونق کسب و کار خواهد شد.

خدابخش به پتانسیل گردشگری شهرستان کلیبر اشاره کرد و افزود: شهرستان کلیبر کلکسیونی از زیبایی‌هاست که در صورت حمایت دولت و صندوق بیمه اجتماعی می‌توان در قالب مشارکت بخش خصوص و یا حمایت مستقیم دولت از این نعمت خدادادی به نحو مناسب استفاده کرد که در نهایت علاوه بر سود آوری برای مردم منطقه و شهرستان، باعث ارز آوری برای کشور از طریق جذب گردشگران خارجی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما