شناسهٔ خبر: 26812891 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

افزایش بهای نفت در بازار نیویورک

­­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت (دابلیو.تی.آی)‏ ‏در پایان روز چهارشنبه در معاملات بازار نیویورک افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

در پی افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و نیز کاهش بیش از حد انتظار ذخایر بنزین در این کشور، ­­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت(دابلیو.تی.آی)‏ ‏در پایان روز چهارشنبه در معاملات بازار نیویورک افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش، تولید نفت آمریکا برای اولین بار به سطح یازده میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس اطلاعات آژانس انرژی آمریکا ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته پنج میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه افزایش یافت و به ۴۱۱ میلون و هشتاد هزار بشکه رسید در حالی که کارشناسان اقتصادی کاهش سه میلیون ششصد هزار بشکه‌ای این ذخایر را انتظار داشتند.

بر این اساس بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می‌شود، ‏برای تحویل ‏در ماه اوت با ۶۸ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۸ دلار و ۷۶ سنت رسید.

همچنین بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود با ۷۴ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۷۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

 

منبع: صداوسیما

نظر شما