شناسهٔ خبر: 26811732 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ضرورت ایجاد محدودیت واردات وسایل توانبخشی که مشابه داخلی دارند

حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر ایجاد محدودیت در واردات وسایل کمک توانبخشی که مشابه داخلی دارند، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حسین نحوی نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان داخلی وسایل کمک توانبخشی معلولان مثل ویلچر و سمعک به توانمندی قابل قبولی رسیده‌اند و تولیدات آن‌ها می‌تواند نیاز جامعه معلولان را تأمین و رضایت آن‌ها را جلب کند، اما همچنان نسبت به واردات این وسایل اقدام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در قبال وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مجموعه‌ای کوچک‌تر و ضعیف‌تر است و وزارتخانه‌های فوق باید در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی و در ایجاد محدودیت برای وارد کنندگان وسایل کمک توانبخشی که مشابه داخلی دارند،  قدم بردارند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: پیگیری اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که به تازگی به تصویب رسیده است از سوی معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته و امیدواریم در جلسات مشترک بتوانیم معضل واردات بی رویه وسایل کمک توانبخشی را بررسی و مرتفع کنیم.

نحوی نژاد یادآور شد: در حال حاضر ویلچرهای بی کیفیت از کشور چین و تایوان و البته بدون ارز دولتی وارد کشور می‌شود و  قیمت نهایی آن‌ها برای وارد کننده ناچیز تمام شده و صرف دارد، به همین دلیل با قیمت کمتری از تولیدات داخلی در اختیار متقاضیان معلول قرار می‌گیرد و این امر تولید کنندگان داخلی که  از طرف مسئولان حمایت نمی‌شوند را متضرر کرده است.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت که از تعادل بازار خبر دارد، باید بر موضوع واردات وسایل کمک توانبخشی نیز نظارت کند و از وارد کردن اقلامی که مشابه داخلی دارند، جلوگیری به عمل آورد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد:  تولید کنندگان داخلی وسایل کمک توانبخشی معلولان نیازمند تقویت هستند و حمایت این گروه بر عهده مسئولانی است که می‌توانند در ایجاد محدودیت برای وارد کنندگان به وضع قوانین بپردازند.

 

نظر شما