شناسهٔ خبر: 26811653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نظریات ذهن خطرناک یک کارشناس

بر اساس استدلال آقای ابراهیم فیاض (جامعه‌شناس) وقتی ما از هر مردی که خوش قیافه است خوش‌مان بیاید، همجنس‌گرا هستیم!

صاحب‌خبر -

عصر ایران؛ مصطفی داننده- بهرام رادان را دوست دارم. فکر می کنم برد پیت، تام کروز و دی کاپریو را هم دوست دارم.  راستش را بخواهید دیوید بکهام و کاکا را هم دوست داشتم. پس نتیجه می گیریم من یک همجنسگرا هستم.

بر اساس استدلال ابراهیم فیاض( جامعه‌شناس و دانشیار گروه مردم شناسی دانشگاه تهران) وقتی ما از هر مردی که خوش قیافه است خوشمان بیاید، همجنسگرا هستیم. هر چندبار هم که عاشق کسی شده باشیم، رابطه جنسی داشته ایم. مهران مدیری در یک برنامه گفت ۱۸ بار عاشق شده است و آقای کارشناس استدلال کرد که او ۱۸ بار بله.

اینجا را ببینید: ابراهیم فیاض: دورهمی کثیف‌ترین برنامه از لحاظ اخلاقی است/ مهران مدیری روابط جنسی خارج از خانواده را ترویج می‌کند/ او در حضور فردوسی پور تبلغ همجنس بازی کرد (+فیلم) 

من خودم حساب کردم چند بار عاشق شدم، چندباری هم عاشقم شدند، پس من چقدر بله. امروز من دقیقا فهمیدم چرا برخی در این کشور فکر می کنند ما با پستان گرگ هم تحریک می شویم.

انسان موجودی است که زیبایی را دوست دارد و همیشه به کسانی که چهره بهتری دارند واکنش های مثبت نشان می دهند. همه ما این مسئله را تجربه کرده ایم. آیا این نشان از علایق جنسی ماست؟

آنها کلا به روابط آدم ها نگاه جنسی دارند و فکر می کنند در پس هر علاقه ای، ذهنی شیطانی وجود دارد.

آیا واقعا با این تفکر می توان به انسانیت فکر کرد و به آن احترام گذاشت؟

در کجای اسلام این نگاه وجود دارد؟ مگر نه اینکه در آیه 49 سوره نسا آمده است:« نباید به کسی که اظهار ایمان به خدا می نماید، گفت که تو ایمان نداری» مگر نه اینکه امام صادق فرموده است:« رفتار برادرت را همواره با بهترین وجه تفسیر نما.»

در اسلام، سوءظن و گمان بد کاملاً نهی شده است و آن را در بعضی موارد به عنوان یک گناه مطرح کرده اند. دین اسلام پر از نگاه مثبت به انسان هاست اما برخی که خود را مسلمان مسلمانان می دانند به ریز و درشت جامعه منفی نگاه می کنند و به همه بد بین هستند.

آنها تصورمی‌کنند انسان آمده است که گناه کند. نظریات آنها بیشتر مبتنی بر نظر معروف توماس هابز است. این فلیسوف مشهور غربی معتقد است که « انسان گرگ انسان است»

این تفکر در خیال خود فکر می‌کند که در حال خدمت اسلام است اما نمی‌داند که این رفتار آنها بیشتر به دین زدایی در جامعه کمک می‌کنند تا جذب مردم. به ویژه جوانانی که دنیا برای آنها در یک موبایل و یا تبلت کوچک خلاصه می‌شود.

همین تفکر است که در بوشهر بنری نصب می کند و از زنان می پرسد دوست دارید همسر شما با زنی چادر همکار باشد یا مانتویی؟ یا بخشنامه می دهد رانندگان شهرداری آستین کوتاه نپوشند.

 

* تیتر برگرفته از فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی است.

 

نظر شما