شناسهٔ خبر: 26811577 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک در بانه آغاز شد

نخستین رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک با حضور نخبگان دانشگاهی و صاحبان ایده کردستانی عصر چهارشنبه در شهر مرزی بانه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک در بانه آغاز شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس دانشگاه علمی کاربردی بانه در مراسم آغاز به کار این رویداد علمی و کارآفرینی گفت: استارتاپ ها به عنوان یک دورهمی علمی زمینه ساز تحولات شگرفی در نقاط مختلف دنیا هستند که در کشور ما هم در حال تقویت است.

واحد رفاهی افزود: خرسندیم که شهر بانه برای نخستین بار میزبان یک استارتاپ یا رویداد شتاب است و ایده هایی که در این رویداد تکمیل می شود، می تواند در روند توسعه این شهرستان موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: این رویداد منحصربفرد با حمایت شهرداری و شورای شهر و همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه علمی کاربردی کردستان عملیاتی شده و با توجه به اینکه با محوریت شهر الکترونیک برگزار می شود نتایج مهمی برای مدیریت شهری به همراه خواهد داشت.

رفاهی تاکید کرد: استقبال 100 نفر از نخبگان و صاحبان ایده و ارائه ٥٥ ایده در روز نخست نقطه امید برای توسعه فعالیت های ایده محور در شهرستان بانه بوده و امیدواریم شاهد تداوم این چنین رویدادهایی باشیم.

وی یادآور شد: این رویداد سه روز ادامه خواهد داشت و با حضور مجموعه ای از منتورهای توانمند از تهران و سنندج در مدت ٥٤ ساعت رقابت و کار تیمی برگزار می شود و در نوع خود در استان بی نظیر است.

مدیر پژوهش دانشگاه علمی کاربردی کردستان نیز در مراسم آغازین این رویداد گفت: در دنیای امروز نسل چهارم دانشگاه ها را داریم و در کشور ما دانشگاه علمی کاربردی برای کارآفرینی قدم برمی دارد لذا تلاش این است در این حوزه دانشگاه موفقی باشیم.

یوسف رستمی افزود: امروز آموزش عالی خیلی موفق نبوده و چون نتوانسته پاسخگوی اشتغال کشور باشد اکنون با انبوهی از فارغ التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه گرایش به سوی آموزش مهارتی است و دانشگاه باید با صنعت ارتباط داشته باشد لذا امیدواریم در فرصت جدیدی که در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز این دانشگاه قرار گرفته این اتفاق به وقوع بپیوندد.

رستمی افزود: کیفی سازی آموزش از جمله اموری است که مد نظر دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته و در کنار مراکز رشد این مهم صورت گرفته است.

امروز در مراکز مهم بین المللی دانش فنی فروخته می شود و ایده های کاربردی به مرحله عقد قرارداد می رسند و از همین رویدادهای شتاب قراردادهای چند میلیاردی منعقد می شود.

شهردار بانه نیز در این رویداد اظهار داشت: استفاده از ایده های نوآورانه می تواند روند توسعه در هر جامعه ای را تسریع بخشد و در همین راستا نیز مدیریت شهری با بهره مندی از ایده های نوآورانه می تواند به اهداف خود سریعتر دست پیدا کند.

وریا وثوقی تاکید کرد: به توانمندی نخبگان و جوانان تحصیلکرده بانه ای اعتقادی راسخ داریم و در همین راستا نیز با حمایت ویژه مجموعه شورا و شهرداری اقدام به راه اندازی این رویداد شتاب با محوریت شهر الکترونیک کرده ایم.

وی افزود: تداوم اینگونه رویدادها و تقویت فعالیت های خلاقانه با محوریت شهر الکترونیک و ایده های نوآورانه از جمله اولویت های ما در شهر بانه برای تسریع در روند توسعه شهری بود و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

این رویداد در محورهای حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز، پسماند و بازیافت، معابر و زیرساخت­های شهری و عمرانی، زیباسازی شهری، المان شهری، مدیریت بحران شهری، ارتباط شهروندان با مدیران شهری، شهرداری الکترونیک و راه اندازی کسب و کارهای نوین است.

انتهای پیام/ز

برچسب‌ها:

نظر شما