شناسهٔ خبر: 26811503 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تقویت مهارت‌های حرکتی کودکان با پابرهنه بودن در طبیعت

محققان توصیه می‌کنند بهتر است فعالیت‌های تفریحی و برنامه‌های ورزشی و کلاس‌های آموزش جسمی در حالت پابرهنه بودن انجام شود تا مهارت‌های اصلی حرکت کودکان بهبود یابد.

صاحب‌خبر -

بهبود مهارت‌های حرکتی کودکان با پرهنه بودن در طبیعتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس تازه‌ترین نتایجی که از پژوهش‌های محققان آفریقایی در سایت «news18» منتشر شده است، پابرهنه چرخیدن کودکان در طبیعت مهارت‌های حرکتی آنها را تقویت می‌کند.

یک بررسی میان کودکان آفریقای جنوبی و کودکان آلمانی با انجام تست‌های تعادل و پرش نشان داد، امتیاز کودکان آفریقایی در این دو تست بالاتر بوده است؛ بچه‌ها در آفریقای جنوبی معمولا کفش نمی‌پوشند و کودکان آلمانی نیز پابرهنه جایی نمی‌روند.

رانل ونتر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه استلنبوش در آفریقای جنوبی، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد عملکرد حرکتی بهتر کودکان در حالت پابرهنگی نشان می‌دهد، رشد مهارت‌های اصلی حرکت در طول دوره کودکی و نوجوانی حداقل تا حدودی به فعالیت‌های منظم در حالت پابرهنه بودن بستگی دارد».

بیشتربخوانید : اثرات تنبیه بر روی کودکان/ شخصیت کودک خود را مورد تنبیه قرار ندهید

آسترید زخ، یکی از محققان ارشد از دانشگاه جنا آلمان، اضافه می‌کند: «پابرهنه راه رفتن به شدت یک وضعیت طبیعی است و استفاده از پاپوش ها و کفش همواره به عنوان یک فاکتور موثر بر سلامت پا و رشد الگوی حرکت مورد بحث بوده است».

با توجه به نتایج به دست آمده از این بررسی، محققان توصیه می‌کنند بهتر است فعالیت‌های تفریحی و برنامه‌های ورزشی و کلاس‌های آموزش جسمی در حالت پابرهنه بودن انجام شود تا مهارت‌های اصلی حرکت کودکان بهبود یابد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بهبود مهارت‌های حرکتی کودکان با پرهنه بودن در طبیعت

نظر شما