شناسهٔ خبر: 26811362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش و پرورش در ترویج مباحث قرآنی تلاش کند

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش باید در ترویج مباحث قرآنی به خصوص بین نسل جوان بیشتر تلاش و توجه کند.

صاحب‌خبر -

آموزش و پرورش در ترویج مباحث قرآنی تلاش کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم، شب گذشته 27 تیرماه در آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در ترویج مباحث قرآنی به خصوص بین نسل جوان بیشتر تلاش و توجه کند.

وی افزود: در شرایط فعلی که فضاهای مجازی با موضوعات خارج از دین ذهن جوانان را تهدید می‌کنند، باید آموزه‌های قرآنی ترویج شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به معجزات علمی قرآن تصریح کرد: تمامی موفقیت‌های امروز دنیا در ذات اصلی قرآن ریشه دارد و قرآن کتاب معمولی نیست که با یک بار خواندن از آن بی‌نیاز شد، بلکه انسان همواره تشنه معارف این معجزه الهی است.

وی، تمسک به قرآن را عامل اصلی موفقیت دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز به برکت وجودی قرآن در دنیا سربلند شده است.

علوی‌مقدم بیان کرد: آرامش قرآن در کنار علوم نهفته علمی و فناوری آن است و بیشتر علوم امروز جزو معجزات قرآنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش از انقلاب قرآن در حد لغلغه زبان بود، اما یکی از افتخارات انقلاب آشنایی با مفاهیم واقعی این کتاب آسمانی است.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقات قرآن در استان گفت: هدف خداوند از نزول قرآن به کمال رسیدن انسان بوده و باید در به کارگیری آموزه‌های آن برای زندگی روزمره تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی کشورها علم، ثروت، قدرت نظامی و علوم روز مدیریت را دارند، اما چون از آموزه‌های قرآن بی بهره‌اند در رشد معنوی جامعه خود عقب افتاده‌اند.

وی، اقبال مردم از پیر و جوان، کودک و خردسال به قرآن را از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: هدف شرکت در این مسابقات نباید تنها حفظ قرآن باشد، بلکه باید فهم و درک این کتاب ارزشمند الهی را نیز در زندگی خود بگنجانیم.

علوی مقدم تاکید کرد: هر قدر به قرآن نزدیک شویم بهتر به انجام وظیفه می‌پردازیم و در زندگی از موفقیت بیشتر برخوردار می‌شویم. 

انتهای پیام

نظر شما