شناسهٔ خبر: 26811340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نیکی هِیلی:

شورای حقوق بشر ناموفق‌ترین بدنه سازمان ملل است

سفیر آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی در یک اندیشکده آمریکایی گفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل ناموفق‌ترین بدنه آن است و به جای محکوم کردن، مسائل را کتمان می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،«نیکی هِیلی»  سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن حمایت از تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر گفت این بدنه از سازمان ملل ناموفق‌ترین بخش این سازمان است.

به نوشته سایت شبکه وی او اِی، هِیلی که در اندیشکده هِریتِج سخن می‌گفت، ادامه داد شورای حقوق بشر سازمان ملل مکانی برای وجدان انسانی نبوده بلکه مکانی سیاسی است. 

وی افزود، حق صحبت کردن آزادانه برای اطمینان از آینده خود، برای برابری در مقابل قانون، برای عبادت آزادانه که حقوقی مقدس هستند، از نظر دولت آمریکا بسیار مهم بوده و نباید به یک موسسه، بویژه موسسه‌ای که خود را شورای حقوق بشر می‌نامد، اجازه داد آن‌ حقوق را خوار و خفیف کند.

وی افزود، واشنگتن با ساختار این شورا که به ادعای وی متشکل از بدترین مجرمان حقوق بشری شامل چین، ونزوئلا، عربستان سعودی و مصر است، مخالف بوده است.

هِیلی ادامه داد، شورای حقوق بشر در بیشتر مواقعدر مورد بدترین رژیم‌ها با سابقه حقوق بشری، به جای محکوم کردن، مسائل را کتمان کرده است.

هِیلی در انتقاداتش بویژه به یکی از دستور جلسات شورای امنیت اشاره کرد که به رفتار صهیونیست‌ها در قبال فلسطینیان انتقاد دارد. هیلی گفت که این دستور جلسه به اقدامات رژیم صهیونیستی نمی‌پردازد بلکه موجودیت آن را هدف قرار داده است. 

وی مدعی شد وقتی این شورا با صهیونیست‌ها رفتاری بدتر از رفتار با ایران، سوریه و کره شمالی دارد، موسسه‌ای مضحک و نالایق است. 

شورای حقوق بشر در سال ۲۰۰۶ جایگزین کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل شد ولی آمریکا تا سال ۲۰۰۹ عضو آن نشده بود. دولت ترامپ در ماه ژوئن سال جاری (خرداد ۹۷) خبر داد، آمریکا از این شورا خارج می‌شود. 

نظر شما