شناسهٔ خبر: 26811180 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون بدمینتون:

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی زیر 21 سال است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون بدمینتون با بیان اینکه 40 بازیکن زیر 20 سال در سطح تیم ملی داریم، گفت: میانگین سنی بازیکنان تیم های ملی بدمینتون در حال حاضر زیر 21 سال است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پوریا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته برنامه ریزی فدراسیون بدمینتون برای استعدادیابی و پرورش بازیکنان بوده است، گفت: در 12 منطقه مختلف کشور (6 منطقه برای پسران و 6 منطقه برای دختران) استعدادیابی را انجام داده و می دهیم و امروز می بینیم که در نتیجه این اقدام، حدود 40 بازیکن زیر 20 سال در سطح قهرمانی و تیم ملی در اختیار داریم.
وی نگاه اصلی فدراسیون بدمینتون را متوجه کسب سهمیه المپیک عنوان کرد و افزود: زمانی که ثریا آقایی برای اولین بار به بازی های آسیایی اعزام شد، تنها 17 سال داشت و امسال برای دومین بار و با تنها 21 سال سن به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام می شود.
رییس فدراسیون بدمینتون با بیان اینکه سال گذشته ایران هم در بخش مردان و هم در بخش مردان در غرب آسیا عنوان نخست را بدست آورد، گفت: کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو توسط ثریا آقایی که امروز دارای رنکینگ جهانی 200 است، دور از دسترس نیست.
پوریا اظهار داشت: در حالی که ایران تنها 3 بار در بدمینتون نماینده به بازی های آسیایی اعزام کرده، 2 دوره آن در طول 8 سال گذشته اتفاق افتاده و این موضوع به دلیل نگاه ویژه ای است که به استعدادیابی و برگزاری کلاس ها و اردوهای مختلف برای بازیکنان داریم.

** نمی توانیم قول مدال بازی های آسیایی را بدهیم
وی درباره اعزام ثریا آقایی و مهران شهبازی به بازی های آسیایی جاکارتا گفت: در حالی که ثریا آقایی برای دومین بار به این بازی ها اعزام می شود، اما مهران شهبازی با تنها 20 سال سن، اولین حضور خود را در بازی های آسیایی تجربه می کند.
رییس فدراسیون بدمینتون اظهار داشت: 2 بازیکن اعزامی ایران به بازی های آسیایی جاکارتا از شرایط خوبی در اردو برخوردار هستند ولی با توجه به اینکه اندونزی خود مهد بدمینتون دنیاست، نمی توانیم قولی بابت کسب مدال بدهیم.
پوریا گفت: 6 نفر از بازیکنان پسر زیر 20 سال و 6 نفر از بازیکنان دختر زیر 20 سال را به عنوان حریف تمرینی بازیکنان اعزامی به اردوی تیم ملی دعوت کرده ایم.
وی ادامه داد که بازیکنان حاضر در اردو، قرار است در آبان ماه در دومین دوره بازی های جوانان آسیا (سزیر) در سمنان حضور داشته باشند.
پوریا یکی از دستاوردهای این فدراسیون را برگزاری مسابقات بین المللی دهه فجر با رنکینگ بین المللی عنوان کرد و گفت: 15 دوره مسابقات دهه فجر بدون داشتن رنکینگ بین المللی برگزار شد اما با تلاش هایی که انجام دادیم، این مسابقات اکنون دارای رنکینگ جهانی و از معتبرترین مسابقات است.
وی خاطرنشان کرد: 2 نماینده ایران در بازی های آسیایی به طور مرتب و در چندین نوبت به کلاس های پیشرفته A&P بدمینتون آسیایی اعزام شده اند.

** افزایش تعداد داوران بین المللی بدمینتون به 11 نفر
رییس فدراسیون بدمینتون گفت: با برنامه ریزی هایی که در هشت سال گذشته انجام دادیم، تعداد داوران آسیایی و جهانی کشور را از 3 نفر به 11 نفر افزایش دادیم؛ در حال حاضر 2 سر داور جهانی داریم.
پوریا خاطرنشان کرد: در سال های گذشته موفق شدیم دو مرحله میزبانی مربیگری بین المللی را برای کشور کسب کنیم که در این دوره ها 13 مربی مرد و 12 مربی زن از کشورهای دیگر مدرک درجه یک آسیایی دریافت کردند.
به گفته وی، سیدبهادر زکی زاده و مرتضی ولی دروی مربیان ایرانی هستند که موفق به کسب مدرک درجه یک آسیایی شده اند؛ همچنین ولی دروی در حال گذران دوره های سطح یک جهانی است.
رییس فدراسیون بدمینتون خاطرنشان کرد: در حالی که در گذشته فقط یک ایرانی عضو کمیته های آسیایی بود اما امروز فریبا مددی، مرتضی ولی دروی و زهرا رحمتی حق نژاد رییس کمیته های مختلف کنفدراسیون آسیایی بدمینتون هستند.
پوریا درباره سر گروهی ایران در گروه طلایی بدمینتون آسیایی نیز گفت: این موضوع با برنامه ریزی حاصل شد؛ 10 کشور برتر آسیا در بدمینتون که تمامی آنها قدرتمندترین کشورهای جهان در این رشته هستند در گروه پلاتینیوم و 10 کشور بعدی در گروه طلایی قرار دارند.
وی توضیح داد که قرار گرفتن ایران در صدر گروه طلایی آسیایی بدین معناست که ایران جزو 20 کشور اول دنیا در بدمینتون است.
رییس فدراسیون بدمینتون در عین حال تصریح کرد که فدراسیون جهانی هر دو سال یکبار اقدام به ارزیابی فدراسیون های مختلف کرده و جایگاه آنها را در گروه های پلاتینیوم، طلایی، نقره و برنز قاره ها تعیین می کند.

** راه اندازی بدمینتون ساحلی در کشور
پوریا با بیان اینکه سیاست های توسعه همگانی بدمینتون امروز جواب گرفته است، اظهار داشت: بدمینتون ساحلی با تلاش هیات بندر انزلی قرار است در منطقه آزاد انزلی راه اندازی شود.
وی با قدردانی از زحمات روسای هیات های استانی بدمینتون گفت: با توجه به اقداماتی که هیات های مختلف استانی در بدمینتون انجام می دهند و همچنین ترکیب جوان تیم ملی، کسب مدال و سهمیه المپیک دور از دسترس نیست.
ورزشی**9129**1597

نظر شما