شناسهٔ خبر: 26811149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اظهارنظر ترامپ علیه پوتین

ترامپ گفت: همانطور که من مسئول اتفاقاتی هستم که در این کشور می‌افتد، پوتین هم در صدر وقایع مربوط به روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ادامه عقب نشینی از مواضع پیشینش در ارتباط با روسیه گفت که «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود را شخصا مسئول دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می‌داند.

وی در گفت وگو با شبکه سی.بی.اِس که چهارشنبه بخش‌های کوتاهی از آن پیش از پخش تلویزیونی منتشر شد، گفت: همانطور که من مسئول اتفاقاتی هستم که در این کشور می‌افتد، پوتین هم در صدر وقایع مربوط به روسیه است.

وی ادامه داد: من به او گفتم که نباید چنین موضوعاتی [در روابط دو کشور] داشته باشیم. گفتم که اینها را تحمل نخواهیم کرد و اوضاع از این پس به این منوال است. 

ترامپ با این حال تاکید کرد که فکر نمی‌کند اظهارنظر علنی در این رابطه در نشست خبری می توانست تاثیرگذاری چندانی داشته باشد.

او افزود: رئیس جمهور اوباما در این رابطه انگار اظهارات قاطعی داشت؛ اما نتیجه این شد که هیچ کس حرفهایش را نشنید. 

ترامپ روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند با همتای روسی خود دیدار کرده بود. 

اظهارات وی در این نشست به سرعت مورد انتقادهای بسیاری از جمله از سوی متحدان جمهوریخواهش قرار گرفت و او را وادار به عقب نشینی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در هلسینکی به خبرنگاران گفت که دلیلی ندارد باور کند که روسیه در انتخابات آمریکا «دخالت کرده باشد».

ترامپ اما پس از بازگشت به کشورش و مواجهه با موج انتقادها، گفت که در بیان اظهاراتش دچار اشتباه شده و باید می‌گفته که دلیلی ندارد روسیه در انتخابات این کشور «دخالت نکرده باشد».

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مستقیما مسکو را مسبب فعالیت‌های تبلیغاتی علیه حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور می‌دانند که به پیروزی ترامپ منجر شد.

نشست سران دو کشور تنها چند روز پس از آن برگزار شد که «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه، علیه 12 مامور اطلاعاتی این کشور اعلام جرم کرد.

انتهای پیام

نظر شما