شناسهٔ خبر: 26811138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

رسانه ها می توانند در توسعه پایدار استان نقش آفرینی کنند

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت؛ رسانه از جمله نهادهای بسیار اثرگذاری هستند که می توانند در توسعه پایدار استان نقش آفرینی کنند.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از محمدابراهیم الهی تبار در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان که با حضور بهرام سلیمانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: باید فضا و بستر را به گونه ای فراهم کنیم که بتوان به درستی از ظرفیت رسانه ها در راستای توسعه پایدار و بیان خدمات دولت و نظام بهره گرفت.
وی اظهار داشت: در زمینه بازسازی پس از زلزله کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و برخی تصویرسازی های منفی که از مناطق زلزله زده ارائه می شود؛ واقعی نیست.
وی گفت: در ماه های گذشته بسیاری نگران وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده در فصل گرما بودند. خوشبختانه با تلاش ها و برنامه ریزی های گسترده گرفته اکنون شاهد یک سامان مناسب در این زمینه هستیم.
وی با بیان اینکه خدمات مثبت بسیاری به زلزله زدگان ارائه شده ولی برخی تنها به دنبال برجسته کردن کمبودها هستند، افزود: با تلاش های صورت گرفته میزان خودکشی در استان 16 درصد کاهش داشته و نزاع های دسته جمعی سیر نزولی محسوس داشته است. این موفقیت در شرایطی به دست آمده که استان گرفتار یک زلزله بسیار ویرانگر بوده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه انعکاس خدمات صورت گرفته به مردم موجب آرامش در جامعه می شود‌. گفت: کرمانشاه یک استان ثروتمند و دارای پتانسیل ها و استعدادهای بسیار است و نباید یک استان محروم نمایانده شود.
الهی تبار اضافه کرد؛ تا زمانی که پیام ها و تصویرسازی های منفی از استان به بیرون منعکس می شود نباید انتظار حضور پررنگ سرمایه گذاران را داشته باشیم.
وی تشکیل شورای اطلاع رسانی استان را یک حرکت خوب و سازنده عنوان کرد و گفت؛ ممکن است برخی اعتراض ها در زمینه ترکیب این شورا وجود داشته باشد ولی نفس کار درست است و باید تقویت شود.
وی خانه مطبوعات را یک تشکل رسمی و قانونی اثرگذار دانست بر تقویت آن تاکید کرد و گفت: موضوع اعتراض نسبت به توزیع نامتناسب آگهی ها تنها مختص کرمانشاه نیست و در دیگر استان ها نیز این اعتراض ها به چشم می خورد.
وی گفت؛ ادامه فعالیت بسیاری از رسانه ها به همین آگهی ها بستگی دارد و باید این آگهی ها در یک فرآیند مناسب و عادلانه بین رسانه ها توزیع شود.
هم اکنون 31 نشریه محلی ، 16 خبرگزاری و 118 دفتر نمایندگی نشریات سرساری در استان کرمانشاه فعال است.
8066

نظر شما