شناسهٔ خبر: 26810881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خبر داد؛

ستاد ویژه مبارزه با احتکار در کشور فعال شد

رشت - ایرنا - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از فعال شدن ستاد ویژه مبارزه با احتکار در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا شهرام میر آخورلو چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری پنجمین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ستاد ویژه، از شنبه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی اعضای اصلی این ستاد را شامل معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ، معاون وزارت اطلاعات و رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی اضافه کرد: شناسایی بیش از 30 قلم کالای تجاری و صنعتی مشمول احتکار از جمله انواع لوازم خانگی، لوازم خودرو، کالاهای سرمایه ای و انواع آهن آلات در دستور کار این ستاد قرار دارد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 600 هزار انبار توسط سامانه جامع انبار و 18 هزار و 163 انبار کالاهای مشمول شناسایی شده، تصریح کرد: از تمامی این انبارها بازدید می کنیم و در صورت اطلاع رسانی نکردن موجودی انبارها ، کالاها احتکار تلقی و با متخلفان برخورد می شود.
وی بیان کرد: از 31 اردیبهشت ماه تاکنون، در راستای مبارزه با اختفا و امتناع از عرضه کالا و مبارزه با گرانفروشی 424 هزار مورد بازرسی انجام شده که 28 هزار پرونده تخلف در این زمینه تنظیم شده است.

** اهتمام ویژه دولت برای مبارزه با کالای قاچاق
میرآخورلو در ادامه سخنانش، یکی از مشکلات اقتصادی کشور را مربوط به قاچاق کالا دانست و گفت: دولت اهتمامی ویژه در زمینه مبارزه با کالای قاچاق دارد.
وی ادامه داد: اولویت بندی کالاها مشخص شده و از سال 96 شناسه کالاها نیز شکل گرفته و همچنین سال 97 رهگیری کالاها اتفاق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: حذف کالاهای قاچاق ، هم به حوزه تولید و هم مصرف کمک می کند و مصرف کنندگان از شبکه خدمات پس از فروش بهره مند و کالا هم دارای اصالت می شوند.
به گفته میرآخورلو، طی سه ماه نخست امسال؛ بازرسی های مبارزه با قاچاق کالا نسبت به سال گذشته 59 درصد و ارزش تخلفات افزون بر 80 درصد رشد داشته است.
پنجمین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان گیلان در رشت با حضور معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برگزار شد.
افزون بر 2 هزار و 680 واحد صنعتی و 120 هزار واحد صنفی در استان گیلان فعال است.
7296/2007

نظر شما