شناسهٔ خبر: 26810064 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کودکان ایرانی حداقل ۵ تا ۶ دندان پوسیده دارند

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فرهیختگان،دکتر ناهید عسکری‌زاده، متخصص دندانپزشکی کودکان با اشاره به اینکه کودکان ایرانی به‌طور میانگین پنج تا ۶ دندان پوسیده در دهان خود دارند، گفت: «والدین باید هر ۶ ماه یک‌بار کودکان خود را جهت معاینه دندانی نزد دندانپزشک ببرند.

پیشگیری از بیماری‌ها به‌خصوص پوسیدگی‌های دندانی یکی از وظایف اصلی دندانپزشکان بوده و با توجه به آمار و ارقام گزارش‌شده در این زمینه نیاز به آموزش بهداشت دهان بسیار احساس می‌شود.

درصد پوسیدگی دندانی در کودکان زیر سه سال افزایش یافته و علت آن عدم آگاهی والدین، نبود آموزش‌های بهداشتی و تغذیه در دوران شیرخوارگی است.»  بسیاری از والدین گمان می‌کنند دندان‌های شیری تا هفت‌سالگی شروع به ریزش می‌کنند، بنابراین نیاز به پرکردن و رسیدگی کامل ندارد، درحالی‌ که دندان‌های خلفی در کودکان تا 12 سالگی ریزش آن به طول می‌انجامد و پوسیدگی‌های دندانی سبب آسیب به کودک می‌شود.

او تاکید کرد: «زمانی که دندان کودک پوسیده باشد، تغذیه او نیز دچار اختلال شده و عفونت نیز برای کودک خطری دیگر به شمار می‌رود، بنابراین جهت رفع این مشکل و جلوگیری از تاثیر دندان‌های پوسیده در رشد کودک باید اقدامات لازم صورت گیرد.»

نظر شما