شناسهٔ خبر: 26809946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جهرمی: کلید موفقیت دلبستگی مردم به نظام است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان بهبهان اظهار کرد:  وظیفه دشواری در سطوح کلان کشور برعهده مسئولان و به ویژه مسئولان اجرایی و به طور خاص مجموعه هیئت دولت هست اما در همه رده های اجرایی کشور مسئولیت های سنگینی متوجه همه ما است البته شرایط کشور شرایط حاد و غیرقابل مدیریتی نیست؛ کشور شرایط بسیار سخت تری را در زمان های قبل تجربه کرد که در هر مرحله ای از سختی در رده بالاتری از استقلال نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: امروز در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران جایگاه قابل توجهی است؛ به لحاظ بنیه دفاعی جمهوری اسلامی بنیه دفاعی قابل توجهی دارد. به لحاظ اقتصادی رشد قابل توجهی در کشور صورت گرفته البته طبیعتا این رشد جای توسعه بیشتری هم دارد و می شود شتاب بیشتری هم به آن داد ولی رشد اقتصادی کشور هم قابل توجه است.  در همه حوزه ها که نگاه کنیم در حوزه صنایع، معادن، نفت و انرژی و دانش بنیان ها اقتصاد کشور رشد پیدا کرده است. طبیعتا هر قدر جایگاه جمهوری اسلامی ایران رشد پیدا می کند، حسادت ها، سنگ اندازی ها و دست اندازها به جمهوری اسلامی ایران می تواند بیشتر باشد. 

آذری جهرمی ادامه داد: کلید موفقیت یک جاست، همه این اتفاق ها و رشدها و اعتلاها و پشت سر گذاشتن موانعی که از آن نام بردیم یک علت داشته و آن هم همبستگی مردم و دلبستگی آنها به نظام و امید داشتن به رشد بوده است. باید از این امید، حفاظت و همراهی مردم مراقبت کنیم. این همراهی چگونه محقق می شود؟ شرط اولش خدمت درست است؛ هرکسی در حوزه مسئولیتش باید درست عمل کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: همه باید در خدمت رسانی به مردم به وظایف خود درست عمل کنند که در غیر این صورت طبیعتا به همان میزان دچار مشکل می شوند. شرط دوم خدمت به مردم این است که در این خدمت جنس خدمت صادقانه باشد؛ بنا نیست که اگر خدمت بیشتری انجام دادیم در مقابل مزد و امکانات بیشتری هم در اختیار ما باشد؛ اینکه با وظایف بیشتر برداشت بیشتر و حق و سهم بیشتری از بیت المال به ما و خاندان ما برسد، که این حق برداشت بیشتر خاص وزرا نیست و شاید در حد شهرستانی هم متصور باشد.

وی بیان کرد: مردم اگر ببینند مسئول اداره ای تبعیض قائل شد و فساد کرد، رانت ایجاد کرد برای دیگران در آنها دلسردی ایجاد می شود. خطایی که از من سر می زند خیلی بزرگتر از دیگران است و قطعا خطای مسئولان در آسیب به اعتماد مردم اثرگذار خواهد بود.

آذری جهرمی با اشاره به حضور خود در شهرستان بهبهان گفت: خیلی خوشحالم که اینجا موقعیتی در بهبهان وجود دارد که فرماندار جوان هست و نماینده با حرارت صحبت و پیگیری کند. طی این سال ها کارهای خوبی در بهبهان انجام شده و از اهواز تا بهبهان (در مسیری حدود ۱۶۰ کیلومتری) بیش از ۹۵ درصد جاده تحت پوشش خدمات ۳G و ۴G بود. البته از روستاها هم بازدید کردیم ولی مشکلات آنها طی دو هفته حل شدنی است و نمی توان گفت که مشکل اصلی است. 
وی تصریح کرد: زحمت اصلی کار طی سه سال گذشته برای اینجا انجام شده است. از روز اول بنا به تعهداتی که دولت به مردم خوزستان داشت و حمایتی که مردم این استان از دولت داشتند؛ در همان زمان بنابر این گذاشتم که مشکلات استان را حل کنم. برای سومین سفر به استان خوزستان می آیم و با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده روی برنامه ریزی پیش می رویم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۲۲۴ روستا در شمال خوزستان که هم مناطق صعب العبور است و روستاهای با دسترسی سخت وجود داشت که از اسفند ماه برنامه ریزی شد و تا امروز همه این ها تحت پوشش قرار گرفت. در همین منطقه هم زیرساخت های اساسی فراهم شد ولی با این حال مدیرعامل اپراتور همراه اول هم حضور دارد که انشاالله مشکلات مناطق روستایی حل و تقویت پوشش هم انجام شود. 

آذری جهرمی بیان کرد: ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که در برنامه ششم توسعه به ما تکلیف کردند ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را باید ارتباطات را به صورت کامل تحویل دهیم که در این بین ۱۹۰ روستا در یک مرحله خدمات دهی شدند و کار ۱۵ روستا هم امسال انجام می شود. از این بین ۵۸ روستا تلفن ثابت، همراه و اینترنت دارند و ۶۷ روستا دو سرویس دارند و ۱۳ روستا یک سرویس دارند و باید برای افزایش سرویس های دریافتی اهالی این روستاها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه این منطقه در زمینه بارگذاری تلفن ثابت مشکلاتی دارند، اظهار کرد: ۳۷ روستا را در همین مدت برنامه ریزی و ثبت نام تلفن ثابت آنها انجام شده و باید به ۱۹۰ روستا تا پایان سال جاری افزایش پیدا کند. اشکالاتی که از لحاظ آنتن دهی در برخی روستاهای بازدید شده وجود داشت نیز ظرف دو الی سه هفته حل می شود. مشکل اصلی تلفن ثابت بوده که واگذاری انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: اتفاقات خوبی داشتیم و ضعف های موجود در کوتاه مدت قابل حل هستند چون اشکالات جزئی هستند. ظرفیت های خوبی در شهرستان وجود دارد و بعد از این جلسه یکی از اهداف من برای این شهرستان توجه به این ظرفیت ها بود. ارتباطات یک رفاهی برای جامعه به وجود می آورد و حقی است که جامعه باید داشته باشد منتها یک ارزش افزوده هایی را نیز به دنبال دارد که همان اشتغال است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اشتغال مبتنی بر فناوری اطلاعات در دانشگاه شکل می گیرد، عنوان کرد: دانشگاه خاتم الانبیاء و ظرفیتی که در استان وجود دارد و کارآفرینی که ایجاد کرده اعتباراتی را برای مرکز درنظر می گیریم. این مرکز ۴۰ ساله به ایجاد اشتغال مولد پرداخته و این اثر مؤثرتر از بسیاری از اقدامات است.
 
منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما