شناسهٔ خبر: 26809932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

دعوت شهرام عبدلی از مردم به تئاترش

بچگی‌هایم در کوچه، بوکس بازی می‌کردیم!

شهرام عبدلی، بازیگر خوبی که با بازی در سریال به‌یادماندنی «خط قرمز» دیده شد، متولد اردیبهشت سال 55 است و در سریال‌هایی همچون «مختارنامه»، «کمکم کن»، «آدمخوار»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «تبریز در مه» و فیلم‌های سینمایی «دختری در قفس»، «قصه دل‌ها»، «یکی برای همه» و «ماه‌گرفتگی» به ایفای نقش پرداخته.

صاحب‌خبر -

این بازیگر علاوه بر این که اهل مطالعه و کتاب بهصورت حرفهای است، از شروع علاقه خود به ورزش در کودکی میگوید: «با بچههای کوچه فوتبال و بوکس بازی میکردیم. از آنهایی که صورت طرف مقابل میآمد پایین! بعدتر اما رفتم دنبال فوتبال و کشتی.»

موسیقی

«مرحوم فرهاد مهراد» فوقالعاده خوب است. هم از نظر آهنگسازی، هم نوع صدا و هم شعرهایی که میخواندند. هنرمند هوشیاری که تب جامعهاش را میفهمید. بینظیر است.

توضیحات تکمیلی

فرهاد مهراد، آهنگساز و نوازنده پاپ راک، سال 1322 در تهران به دنیا آمد. آنچه که او را از دیگر خوانندگان همنسلش متمایز میکند، خواندن ترانههای اجتماعی است که در آثار موسیقی او متبلور شده است. این عنصر در مضامین تمامی ترانههای او کاملا به چشم میخورد. البته او را بهعنوان یکی از اولین خوانندگان سیاسی ایران پیش از انقلاب نیز میشناسند. از معروفترین آهنگهای او میتوان به «مرد تنها»، «جمعه»، «آیینهها»، «خسته»، «اسیر شب»، «گنجشکک اشیمشی»، «وحدت»، «کوچ بنفشهها» و «برف» اشاره کرد.

او به بیماری هپاتیت C مبتلا بود. خرداد 1381 برای درمان به فرانسه رفت و شهریور همان سال پس از مدتی اغما در بیمارستان، در 59 سالگی درگذشت.

فیلم

فیلم دوست خوبم آقای لطیفی را برای آخر هفته پیشنهاد میکنم: «به وقت خُماری»

توضیحات تکمیلی

«به وقت خُماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی با نویسندگی احمد رفیعزاده و تهیهکنندگی جمال گلی، یک فیلم کمدی ـ اجتماعی درباره یک مراسم ازدواج و ماجراهای جانبی آن است. مهدی فخیمزاده، هنگامه قاضیانی، رعنا آزادیور، ابوالفضل پورعرب، پوریا پورسرخ و سیما تیرانداز از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

تئاتر

مخاطبان را دعوت میکنم به تئاتری که این روزها درگیرش هستم. «دلاکها» هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه در سالن پردیس تئاتر شهرزاد تا چهارم مرداد روی صحنه میرود. در این نمایش از سازهای سنتی ایرانی نیز استفاده شده است.

توضیحات تکمیلی

«دلاکها» تئاتری است در سبک کمدی به تهیهکنندگی و کارگردانی «شهرام عبدلی» و نویسندگی «فرهاد نقدعلی». بهرام ابراهیمی، عمار تفتی، جمشید صفری، علی عطایی حور، محمدباقر مرادی، مجتبی طباطبایی و شهرام عبدلی از بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این تئاتر آمده: «غلوم سیاه دسته مطربها سالها برای رسیدن به عشقش شیرین، دختر ابرام (رئیس دسته) به هر کاری در این دسته تن داده و حال در چند قدمی رسیدن به معشوق خود است. شب حنابندان غلوم، مصادف با کشته شدن دلاک مخصوص پادشاه شده و به دستور پادشاه 40روز درِ گرمابههای شهر بسته است... .»

بازی

مفرحترین کار برای من بازی کردن با دو فرزندم است. اما وقتی خانوادگی دور هم جمع شویم شطرنج بازی میکنیم.

توضیحات تکمیلی

شطرنج یک بازی فکری دونفره است که روی صفحه شطرنج، با استفاده از مهرههای شطرنج انجام میشود. هریک از این مهرهها حرکت مخصوص به خود را دارد و قادر به زدن مهرههای حریف نیز هست. هدف این بازی ایجاد وضعیتی است که شاه حریف هیچ راهی برای فرار نداشته باشد.

کتاب

من بیشتر به زمینههای فلسفی، ادبی و سینما علاقهمند هستم. «انسان خردمند» یک کتاب فلسفی است که آن را معرفی میکنم.

توضیحات تکمیلی

«انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر» را «نشر چشمه» با ترجمه «محسن مینوخرد» و «نشر نو» با ترجمه «نیک گرگین» به فارسی در سال 1396 منتشر کردهاند.

نظر شما