شناسهٔ خبر: 26809787 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستید، با ما همراه باشید تا پس از مقایسه آن‌ها راحت‌ترین تصمیم را بگیرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اوپو (Oppo)، شرکت تولیدکننده چینی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خودش تحت عنوان Find X را این اواخر در بازار هند، دومین بازار بزرگ اسمارت‌فون‌های جهان عرضه کرده است. با معرفی پرچمدار اوپو به نظر می‌رسد که این شرکت تهدیدی برای غول‌های دیگر گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و اپل به نظر آید. چیزی که این گوشی را از بقیه پرچمداران جدا می‌کند، طراحی جدید Find X است. این گوشی از شر بریدگی بالای صفحه خلاص شده است و نمایشگر آن پنل جلویی گوشی را به طور کامل گرفته است. در این گوشی از مکانیزم جالبی برای دوربین‌ها استفاده شده است که آن‌ها را مخفی می‌کند و به Find X این قابلیت را می‌دهد که لبه‌های آن کمتر باشد و حاشیه کمتری را جلوی گوشی شاهد باشیم. با این حال هنوز برای خیلی از کسانی که خواهان خریداری یک پرچمدار هستند، سخت است که بین آن‌ها تصمیم بگیرند. با ما همراه باشید تا با مقایسه پرچمداران چهار شرکت اپل، سامسونگ، اوپو و وان‌پلاس انتخاب خود را آسان کنید. در این گزارش، نگاهی دقیقتر خواهیم داشت به قیمت و مشخصات گوشی Find X از شرکت اوپو و آن‌ها را با پرچمداران هم رده‌اش، Galaxy Note 9، iPhone 8 و OnePlus 6 مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

ویژگی‌های بارز

همانطور که گفته شد، ویژگی بارز Find X مکانیزم انقلابی دوربین آن و طراحی گوشی است که آن را از سایرین جدا کرده است در حالی که مشخصه اصلی OnePlus 6 سخت‌افزار آن است و با 8 گیگابایت حافظه رم و پردازنده Snapdragon 845 SoC و قیمت مناسب خود با پرچمدارانی از شرکت‌های سامسونگ و سونی مقایسه می‌شود. در این بین، شرکت سامسونگ در Galaxy S9 از ویژگی‌های جدیدی مانند فیلبرداری Super Slo-Mo، دوربین دوگانه در پشت دستگاه، حسگر تشخیص حرکت، ایموجی واقعیت افزوده و Bixy Vision رونمایی کرد. شرکت اپل در طراحی بدنه iPhone 8 خود مانند پیشینیان این گوشی عمل کرد و آن را از فلز و شیشه ساخت و آن‌ها را تنها در دو مدل 64 یا 256 گیگابایتی تولید می‌کند. در همه ویژگی‌های این پرچمداران، فناوری شارژ بی‌سیم و پوشش شیشه‌ای پنل پشتی هم دیده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: آخرین قیمت گوشی‌های پرچمدار (۲۰ تیر ۹۷) 

قیمت

شرکت اوپو فورش گوشی‌های Find X خود را در بازار هند از تاریخ 3 مرداد به صورت آنلاین اغاز خواهد کرد و ورژن دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خود را با قیمت پایه حدود 3میلیون و 800هزار تومان به فروش خواهد رساند که بلافاصله پس از این تاریخ سعی در فروش فیزیکی آن در مغازه‌ها را هم خواهد داشت. شرکت اپل نیز در این بازار گوشی‌های iPhone 8 خود را با قیمت حدود 4میلیون و 100هزار تومان برای مدل 64 گیگی و حدود 5میلیون تومان برای مدل 256 گیگابایتی خود به فروش می‌رساند. با این حال شرکت اپل برای خریداران آنلاین خود هم تخفیف‌هایی در نظر گرفته است.

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

پرچمدار سامسونگ، Galaxy S9 در بازار هند، بسته به مقدار حافظه داخلی دستگاه، قیمت‌های متنوعی دارد. این تنوع قیمت از حدود 3میلیون و 700هزار تومان در این بازار آغاز و به حدود 4میلیون و 200هزار تومان ختم می‌شود. اما رقیب اصلی همه پرچمداران ذکر شده در این قسمت می‌تواند OnePlus 6 باشد چرا که قیمت این گوشی در بازار هند از حدود 2میلیون و 200هزار تومان شروع می‌شود و به حدود 2میلیون و 600هزار تومان می‌رسد. تنوع قیمت محصولات این شرکت هم بستگی به حافظه داخلی آن‌ها دارد. البته، نسخه OnePlus 6 Midnight Black که با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه شده است، در بازار هند با قیمت حدود 4میلیون و 800هزار تومان فروخته می‌شود.

نرم‌افزار

هرچند سه پرچمدار آسیایی به نظر می‌رسد که از سیستم عامل‌های اندروید استفاده کنند اما بهتر است بدانید که به جز سامسونگ، دو پرچمدار دیگر از نرم‌افزارهای دیگری با نام‌های انحصاری خود استفاده کرده‌اند و تنها از اندروید در عرصه تولید نرم‌افزار کمک گرفته‌اند. Oppo Find X دارای سیستم عاملی به نام ColorOS است که نسخه 5.1 آن روی گوشی‌های Find X با تکیه بر Android 8.1 Oreo ساخته شده است. اپل هم همیشه با نرم‌افزار مخصوص و انحصاری خود در حال رقابت با اندروید بوده است. گوشی iPhone 8 با سیستم عامل iOS 11 تولید شده است که با انتشار نسخه 12 این سیستم عامل می‌توان، سیستم عامل آن را ارتقا داد و تا سالیان سال با این گوشی هوشمند و به روز کردن نرم‌افزار کار کرد. شرکت سامسونگ تقریبا همزمان با عرضه نسخه 8 اندروید، گوشی خود را تولید کرد پس این یک امر طبیعی است که این کمپانی برای گوشی‌های خود از سیستم عامل Android 8.0 Oreo استفاده کند. سازندگان OnePlus 6 هم مانند اوپو از سیستم عاملی مبنی بر سیستم عامل Android 8.1 Oreo استفاده کرده‌اند و نرم‌افزاری به نام OxygenOS 5.1 را برای گوشی‌های خود در نظر گرفته‌اند.

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پرچمداران Asus و OnePlus +تصاویر

دوربین

مسئولان شرکت اوپو برای گوشی Find X خود و جلودار بودن آن طرح‌های زیادی داشتند که یکی از آن طرح‎ها روی دوربین آن اجرا شده بود. دوربین پشتی این دستگاه دارای دو لنز 20 و 16 مگاپیکسلی است که قدرت عکاسی آن را بسیار بالا می‌برند. برای دوربین جلوی این دستگاه هم یک لنز 25 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که آن را دوربینی قدرتمند برای سلفی گرفتن می‌کند و مکانیزم جالب آن با بیرون جهندگی دوربین دوم، این گوشی را از سایر گوشی‌ها متمایز می‌کند و برای Find X امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود.

شرکت اپل اما تغییر زیادی در دوربین‌های خود ایجاد نمی‌کند و با تولید iPhone 8 هم از این رویه پیروی کرد و تغییر چندانی در دوربین این گوشی هوشمند دیده نشد. با این وجود نمی‌توان کیفیت بالای آن را نادیده گرفت چرا که تصاویری که با دوربین 12 مگاپیکسلی iPhone 8 می‌توان ثبت کرد، گاهی اوقات آنقدر خوب هستند که شاید از لنز دوربین گوشی‌های هوشمند دیگر نمی‌توان چنین انتظاری داشت. دوربین iPhone 8 قادر است ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه ضبط کند.

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

کمپانی سامسونگ مانند Galaxy Note 8، روی Galaxy S9 از دوربینی با سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است که ویژگی بارز آن سرعت فوق‌العاده بالای آن در فیلمبرداری است که اجازه صحنه آهسته کردن تصاویر فیلم گرفته شده را می‌دهد. دوربین دوم S9 هم دارای لنزی با سنسور 8 مگاپیکسل است که از فوکوس اتوماتیک بهره می‌برد. وان‌پلاس برای دوربین پرچمدار خود لنزی دوگانه با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسل تولید کرده است که قادر به فیلمبرداری با کیفیت HD و با سرعت 480 فریم در ثانیه است.

 

بیشتر بخوانید: تحول عظیم فناوری ساعت‌های هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ 

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

ظرفیت باتری

کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمند با ظرفیت باتری بالا می‌گردند، با مقایسه این چهار گوشی، تصمیم خود را قطعی خواهند کرد چون این گوشی‌ها دارای ظرفیت‌های مختلفی نسبت به یکدیگر هستند. Oppo Find X در این زمینه پیشتاز است و ظرفیت باتری دستگاه آن به 3هزار و 730 میلی‌آمپر می‌رسد. OnePlus 6 در بین چهار گوشی مقایسه شده رتبه دوم را دارد و ظرفیت باتری آن 3هزار و 300 میلی‌آمپر است و بعد از آن سامسونگ با Galaxy Note 9 فرار دارد که باتری 3هزار میلی‌آمپری آن می‌تواند تا حدود 8 ساعت انرژی را در حالت آماده به کار نگه دارد. اما از همه این ظرفیت‌ها پایینتر، باتری iPhone 8 است که با باتری هزار و 821 میلی‌آمپری خود، عملکرد ضعیفی در میان چهار پرچمدار دنیای گوشی‌های هوشمند دارد.

مقایسه پرچمداران پرفروش در جهان +تصاویر

جمع‌بندی

در نهایت می‌توان گفت این پرچمداران هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و هر یک از آن‌ها با ویژگی‌هایی یافت نشدنی در حریفان خود می‌توانند آن‌ها را شکست دهند. کسانی که به دنبال یک گوشی پرچمدار هستند باید ابتدا نیاز خود را از داشتن این گوشی پرچمدار مشخص کنند و سپس با دانستن اینکه از گوشی خود چه کارهایی می‌خواهند، از بین چهار پرچمدار موجود در بازار جهان انتخاب کنند.

انتهای پیام/

مقایسه چهار پرچمدار بزرگ موجود در بازار سال 2018 +تصاویر

نظر شما