شناسهٔ خبر: 26809227 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه های استرالیایی:

مرگ بیش از3 هزار تن دراثر آلودگی هوا، رسوایی ملی است

کوالالامپور- ایرنا- برخی از رسانه های استرالیا در واکنش به انتشار نتایج یک تحقیقات که حاکی از مرگ و میر بیش از 3 هزار تن درسال براثر آلودگی هوا دراین کشور اقیانوسیه است، آن را یک رسوایی ملی اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا این رسانه ها با انتقادهای شدید از دولت استرالیا خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس این کشور به این رسوایی ملی شدند.
نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد آلودگی هوا در استرالیا در 2 دهه اخیر به گونه ای درشهرهای مهم این کشور رو به افزایش بوده که مرگ ومیر بیش از 3 هزار تن سالانه دراین کشور به طور مستقیم با این آلودگی ارتباط دارد.
برخی محققان استرالیا با بررسی وضعیت مرگ و میر در سه شهر مهم این کشور هشدار دادند شرایط آلودگی در این کشور روند رو به افزایشی داشته ودر سال های پیش رو وخیم تر نیز می شود.
جیسون ایوانز محقق استرالیایی به رسانه های این کشور گفت که بررسی های 2 دهه اخیر توسط وی و تیمش نشان می دهد که گرمایش کره زمین و تغییرات شرایط آب و هوایی در آلودگی هوای شهرهای بزرگ استرالیا نقش مهمی داشته و چندین هزار شهروند دراین نقاط جان خود را به دلیل آلودگی از دست داده اند.
به گفته وی این نتایج در 20 سال گذشته از 9 منطقه در سراسر جنوب شرق استرالیا به ویژه سیدنی، بریسبین و ملبورن به دست آمده است.
طبق این گزارش حدود 80 درصد از جمعیت 25میلیونی استرالیا در جنوب شرق این کشور زندگی می کنند.
طبق گزارش رسانه های استرالیا، این بررسی، افزایش جمعیت، شدت یافتن گازهای گلخانه ای، گسترش حمل و نقل و مصرف انرژی، افزایش دمای کره زمین، پدیده اینورژن و صنعتی شدن سه عامل ماندگاری و شدت یافتن آلودگی هوا در این کشور اعلام شده است.
این بررسی نشان داد استرالیا فاقد سیستم موثر قانونی مرتبط با مقابله با آلودگی هواست.
دولت مالکوم ترنبول در واکنش به انتشار این گزارش اعلام کرد که در پی به روز کردن قانون ملی هوای پاک دراین کشور برای گسترش اقدامات مقابله با آلودگی هواست.
دو علل مهم دیگر مرگ و میر در استرالیا تصادفات جاده ای و حملات کوسه ها در سواحل این کشور اعلام شده است.
آساق**1599 *شبس*1488 **

نظر شما