شناسهٔ خبر: 26808965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فدایی:

امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است

گروه اجتماعی - سرپرست استانداری کرمان با اشاره به نتایج و تأثیرات مهم راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان دیروز چهارشنبه، 27 تیر در نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی گفت: حضور در راهپیمایی عظیم اربعین هدف‌هایی را دنبال می‌کند و انتظاراتی از آن وجود دارد که باید با نوع عملکردمان به آن برسیم.
وی تعظیم شعائر را از جمله اهداف راهپیمایی اربعین دانست و افزود: با این برنامه عظیم، اهمیت حادثه عاشورا و اربعین حسینی را در نظر داریم.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به نتایج و تأثیرات مهم راهپیمایی بزرگ اربعین اظهارکرد: امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است.
فدایی بیان کرد کرد: هدف دوم این مشارکت بزرگ، تاثیر‌گذاری و تاثیرپذیری معنوی است که باید در زائران و شرکت کننده‌های راهپیمایی اربیعن داشته باشیم.
وی اظهارکرد: تمام زحمات باید به این امر منجر شود که نتایج معنوی را شاهد باشیم و در حین این تدارک‌ها اهداف اصلی را فراموش نکنیم و به مسئله‌ای تفننی تبدیل نشود.
محمد صابری، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان نیز گفت: حضور اورژانس به صورت همراهی با کاروان مقدور نیست، اما در طول مسیر جاده‌ها هر مکانی که لازم باشد، اورژانس حضور و اقامت دارد.
وی بیان کرد: همزمان با حرکت کاروان زائران اربعین چیدمان نیروهای جاده‌ای اورژانس را انجام می‌دهیم و تیم‌ها زودتر در منطقه حضور دارند و تا بازگشت آخرین زائران فعالیت دارند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تصریح کرد: در شهرهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام نیروهای اورژانس مستقر داریم.
رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به حضور نیروهای این مجموعه در داخل کشور، مرز‌ها و داخل کشور عراق برای امر امداد و نجات زائران اربعین گفت: سال قبل در دو شهر عراق حاضر بودیم و استقرار بیمارستان هلال‌احمر را داشتیم.
وی افزود: هلال‌احمر استان کرمان، اربعین امسال در دو مرز مهران و شلمچه حضور دارد.
فلاح عنوان کرد: سال گذشته ارائه خدمات درمانی به بیش از 3 هزار زائر در داخل کشور انجام و 20 هزار غذای توزیع شد و 2 هزار و 500 نیروی هلا‌ل‌احمر کرمان در طول مسیر انجام وظیفه کردند.
علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز گفت: 4 هزار و 900 نفر اربعین سال گذشته از طریق هوایی به مراسم اربعین اعزام شدند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 10 تا 12 درصد افزایش پرواز داشته باشیم و آمادگی لازم برای خدمات بیش از این هم وجود دارد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان بیان کرد: پرواز‌ها مستقیم به نجف و بغداد انجام می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما