شناسهٔ خبر: 26808910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سران جهان به ترامپ و همسرش چه هدایایی داده‌اند؟ / عکس

وبسایت «ماری کلر» کلکسیون هدایایی که دونالد ترامپ و همسرش ملانیا از سران کشور‌های مختلف دریافت کرده‌اند را گردآوری کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

وبسایت «ماری کلر» در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون کلکسیونی از هدایا و اشیاء باارزش به ارزش صدها هزار دلار جمع آوری کرده است. اما این هدایا برای شخص رئیس جمهور نیستند و او آنها را از طرف مردم آمریکا می پذیرد. این هدایا در دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا محفوظ باقی می مانند. در زیر به هدایایی که دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در یک سال و نیم ورود به کاخ سفید دریافت کرده اند، اشاره شده است:

کاسه کریستالی حکاکی شده: از زمان ریاست جمهوری جورج هربرت واکر بوش، شرکت «لنوکس» یک کاسه کریستالی به رؤسای جمهور جدید آمریکا اعطا می‌کند. هدیه سال گذشته هم از سوی رئیس کنفرانس جمهوری خواهان سنا به دونالد ترامپ و معاون او تقدیم شد. کارشناسان شرکت لنوکس ماهها تلاش کردند که نماد روح مردم آمریکا را در این کاسه ها حکاکی کنند.

https://www.afkarnews.com/

فنجان اسکاتلندی و تصویر آبراهام لینکلن: ترزا می، نخست وزیر انگلیس از جمله نخستین مقاماتی بود که پس از مراسم تحلیف ترامپ به دیدن او رفت و یک فنجان اسکاتلندی به او هدیه داد. در مقابل دونالد ترامپ هم یک تصویر از «آبراهام لینکلن»، اولین رئیس جمهور حزب جمهور خواه در دومین مراسم تحلیفش در سال 1865 را به ترزا می تقدیم کرد. ترزا می همچنین یک جعبه از محصولات محل زندگی اش را به ملانیا ترامپ تقدیم کرد.

 

https://www.afkarnews.com/

درخت اسکاتلندی: ترزا می در سفر اخیر ترامپ به انگلیس به او یک درخت تزئینی که شجره نامه خانوادگی ترامپ را نشان می دهد، به او تقدیم کرد. وی همچنین یک عطر از عطرهای مخصوص ملکه را به ملانیا ترامپ هدیه داد.

شاخه زیتون و مارتین لوتر کینگ: ترامپ در سفر خود به واتیکان یک سری هدیه از جمله مدال شاخه زیتون با نماد صلح را از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان دریافت کرد. دونالد ترامپ هم کلکسیونی از کتاب های «مارتین لوتر کینگ»، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار، یک تکه از سنگ گرانیت مجسمه لوتر کینگ و همچنین یک مجسمه برنز با نماد صلح را به پاپ هدیه داد.

 

https://www.afkarnews.com/

تمبر آبراهام لینکلن: نارندرا مودی، نخست وزیر هند در دیدار با ترامپ در کاخ سفید یک قاب چوبی با تصویری از تمبرهای آبراهام لینکلن را به رئیس جمهور آمریکا هدیه داد. مودی همچنین دو شال به همراه یک جعبه شامل دستبند، عسل و چای به ملانیا ترامپ تقدیم کرد.

کلکسیونی از هدایای گرانقدر: ترامپ در سفر خود به عربستان بیش از 80 هدیه دریافت کرده بود! برخی از این هدایا شامل پیراهنی با گلدوزی نقره، شمشیر، جامه ای از جنس ابریشم سفید و ردای تهیه شده از پوست ببر سفید هستند. این درحالی است که ترامپ پیشتر از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به دلیل هدایایی زیادی که بنیاد خانوادگی او از عربستان دریافت کرده بود، انتقاد کرد.

https://www.afkarnews.com/

چوب گلف: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در سفر ماه نوامبر 2016 خود به برج ترامپ یک چوب گلف 37656 دلاری به ترامپ که در آن زمان رئیس جمهور منتخب آمریکا بود، هدیه داد. دونالد ترامپ هم یک روز اقامت رایگان در امارت مجللش در مارالاگو را به همراه یک لباس گلف به شینزو آبه هدیه داد.

عکس یادگاری: ترامپ در دیدار خود با «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا یک تصویر از سخنرانی خود مربوط به سال 1981 را که برای تقدیر از پدر ترودو ارائه کرده بود، هدیه گرفت. این تصویر در هتلی در نیویورک سیتی گرفته شده بود.

https://www.afkarnews.com/

دفترچه خاطرات هولوکاست: دونالد ترامپ در سفر خود به اراضی اشغالی فلسطین یک نسخه از دفتر خاطرات یک قربانی 16 ساله هولوکاست را هدیه گرفت. همسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم یک کتاب به نوشته «دیوید گراسمن» به ملانیا ترامپ هدیه کرد.

https://www.afkarnews.com/

شبدر ایرلندی: آندا کنی، سیاستمدار ایرلندی یک ظرف مملو از شبدر ایرلندی را در آستانه عید ایرلندی ها موسوم به «روز سنت پاتریک» در ملاقات با ترامپ به او هدیه کرد.

https://www.afkarnews.com/

کفشهای رئیس جمهور مصر: اما شاید بهترین هدیه ای که دونالد ترامپ تاکنون به کسی تقدیم کرده باشد تعریف و تمجید او از کفش های عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر است. در یک صوت ویدئویی که از نشست ترامپ و سیسی در حاشیه اجلاس سران عربی، اسلامی و آمریکایی به میزبانی ریاض ضبط شده است، رئیس جمهور آمریکا خطاب به همتای مصری خود می گوید: کفشهایت را دوست دارم پسر! این کفشها را می گویم.

درخت بلوط: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر خود به آمریکا یک اصله نهال بلوط در صحنه مربوط به جنگ جهانی اول را به ترامپ هدیه داد. دونالد ترامپ هم در مقابل تکه ای قاب شده از پارچه روی صندلی اتاق آبی کاخ سفید را به مکرون و همسرش هدیه کرد.

https://www.afkarnews.com/

پیراهن کرواسی: رئیس جمهور کرواسی در حاشیه نشست ناتو در بروکسل، پیراهن تیم ملی کشورش را به ترامپ هدیه داد.

https://www.afkarnews.com/

توپ جام جهانی: تازه ترین هدیه ای که دونالد ترامپ دریافت کرده است هم مربوط به نشست اخیر او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. در کنفرانس مطبوعاتی مشترک ترامپ و پوتین در هلسینکی فنلاند، رئیس جمهور روسیه توپ فوتبال نماد جام جهانی 2018 را به ترامپ هدیه داد.

https://www.afkarnews.com/

 

 

نظر شما