شناسهٔ خبر: 26808770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

کار سخت جانشین افتخاری

مردی که دیر رفت!

رضا افتخاری در بدترین زمان ممکن اقدام به کناره‌گیری کرده است، استعفایی که هرچند دیر ولی شاید بتواند گرهی از کلاف مشکلات استقلال باز کند. کارنامه افتخاری و تیم مدیریتی او پر از روزهای تلخی است که کار را برای جانشینش سخت و سخت‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، از شهریور سال 95 تا اولین ماه تابستان 97 روزگار سخت و طاقت‌فرسایی بر او و البته هواداران استقلال گذشت. کارنامه مدیریت او در استقلال مانند مدیران قبلی و شاید بیشتر از آنها پر از نقاط تاریک و گاه صفحات تیره‌ای است که اندک لحظات خوب و نقاط روشن او در این دو سال را نیز پوشانده است. به جای بهرام افشارزاده کهنه‌کار در ورزش مدیرعامل استقلال شد. نگاهی به رزومه و گذشته کاری‌اش نشان می‌داد که حداقل 20 سالی می‌شود که در دل فوتبال عجیب ایران با داستان‌های خاص خود نامی دست و پا کرده است. صحبت از رضا افتخاری است، مدیرعامل حالا مستعفی استقلال که اتفاقات زیادی در استقلال تحت مدیریت او به وقوع پیوست. از محرومیت در نقل‌وانتقالات نیم فصل دوم لیگ قبل، شکست سنگین و غیرقابل دفاع در برابر العین و حذف از لیگ قهرمانان آسیا تا قهرمانی در جام حذفی و البته روی کار آوردن سرمربی آلمانی که تقریبا استقلال بحران‌زده را به ساحل آرامش رسانده بود. ولی واضح‌ترین و قابل توصیف‌ترین حالت برای معرفی رضا افتخاری آن دوشنبه‌شب بحرانی استقلال در برنامه 90 می‌تواند باشد. آنجا که مدیرعامل منفعل آبی‌ها در میان مثلث ملکی، منصوریان و رحمتی حرفی برای گفتن نداشت. بهار امسال اما شاید بهترین روزهای افتخاری در استقلال بود. آبی‌ها قهرمان جام حذفی شده بودند، با پیروزی برابر ذوب‌آهن به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافته بودند و مهم‌تر از همه افتخاری توانسته بود مهم‌ترین خواسته هواداران یعنی حفظ وینفرد شفر روی نیمکت استقلال را برای دو فصل دیگر تمدید کند. همه بر این باور بودند که با محرومیت سرخ‌ها از پنجره  نقل‌وانتقالات، این استقلال است که همه ستاره‌های فوتبال ایران را به تیمش اضافه می‌کند، ولی تابستان تاریک افتخاری و استقلال از راه رسیده بود.

تیرماه تلخ 97 که به اواخر خود نزدیک می‌شد استقلال رویایی، افتخاری و معاون همیشه حاضر در صحنه در بدترین حالت ممکن قرار داشتند. امیدهای استقلال به قطر و بلژیک مهاجرت کردند، تیام، جباروف و سیدمجید حسینی معلق و بلاتکلیف بودند، خریدهای مرد نیمه‌شب یک به یک مصدوم و ناکارآمد از آب درآمدند و ضربه آخر را نیز سازمان لیگ بر پیکر نیمه‌جان استقلال وارد کرد. باخت بدون برگزاری بازی در فینال سوپرجام و دادن قهرمانی به پرسپولیس مفر و پناهگاهی برای افتخاری و توفیقی باقی نگذاشته بود. هرچند شاید او این بار هم چوب انفعال و وقت‌کشی‌های همیشگی‌اش را خورد. آنجا که نتوانست سرمربی محبوب تیمش را مجاب کند تا استقلال را در زمان تعیین شده برای دیدار سوپرجام آماده کند.

حالا رضا افتخاری در بدترین زمان ممکن اقدام به کناره‌گیری کرده است، استعفایی که هرچند دیر ولی شاید بتواند گرهی از کلاف مشکلات استقلال باز کند. کارنامه افتخاری و تیم مدیریتی او پر از روزهای تلخی است که کار را برای جانشینش سخت و سخت‌تر می‌کند.

 

* نویسنده : محمد جوادی‌فر روزنامه‌نگار

نظر شما