شناسهٔ خبر: 26808487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو: اتهام جاسوسی به شهروند روس در آمریکا در جهت پروژه روسیه هراسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اتهام جاسوسی به یک دانشجوی ۲۹ ساله روس در آمریکا را اقدامی برای تداوم پروژه روسیه هراسی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا -- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه -- اتهام جاسوسی «ماریا بوتینا» یک دانشجوی 29 ساله روس در آمریکا را توطئه ای بی اساس و اقدامی سفارشی از سوی گروهی خاص برای تداوم پروژه روسیه هراسی خواند.

زاخارووا با ابراز نگرانی از وضعیت «ماریا بوتینا» افزود: «اتهامات مطرح شده علیه شهروند روس بی پایه و اساس و عجیب است.» وی با انتقاد از پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به دلیل دستگیری این زن روس افزود: اف.بی.آی بهتر است به جای دریافت سفارش سیاسی از گروهی خاص در آمریکا که به دنبال ادامه پروژه روس هراسی است، به وظیفه اصلی خود یعنی مبارزه با جرم عمل کند.

زاخارووا با یادآوری اینکه بوتینا تنها چند ساعت پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی دستگیر شده است، افزود: با این کار تلاش کردند تاثیر مثبت مذاکرات پوتین و ترامپ به حداقل برسد.

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، سران روسیه و آمریکا روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کردند. چند ساعت پس از این نشست رسانه های آمریکایی خبر دادند یک زن 29 ساله اهل روسیه به اتهام نفوذ در گروه های سیاسی آمریکا برای جاسوسی دستگیر شده است.

براساس گزارش رسانه های آمریکا، او هیچ ارتباطی به تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد، اما تلاش کرده است با نزدیکی به جمهوری خواهان، برای روسیه جاسوسی کند.

اف.بی.ای در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر کرد ماموریت این شهروند روس را سو استفاده از رابطه شخصی برای پیشبرد منافع روسیه عنوان کرد حال آن که «رابرت دریسکول» وکیل مدافع او گفته است موکلش دانشجوی ممتاز در رشته روابط بین الملل است نه مامور روسیه و تنها هدفش بهبود روابط روسیه و آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

انتقاد روسیه از بازداشت دانشجوی دختر روس در آمریکا به جرم جاسوسی

نظر شما