شناسهٔ خبر: 26808482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​تماس تلفنی اردوغان و مرکل درباره راهکار سیاسی بحران سوریه

رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در تماس تلفنی ضمن تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، احتمال دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران این کشور را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به صورت تلفنی درباره سوریه گفت‌وگو کردند.
 
منابعی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند اردوغان و مرکل در تماس تلفنی شامگاه دوشنبه، احتمال دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه را بررسی کردند.
 
به نوشته روزنامه «دیلی صباح» این دو همچنین درباره حمله سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما (واقع در غوطه شرقی دمشق) صحبت کردند.
 
رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در این تماس تلفنی بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و برداشتن گام‌های قاطع جهت رسیدن به راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران ۷ ساله سوریه تاکید کردند.
 
بامداد شنبه (25 فروردین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، بیش از 100 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده کشته شدند.

نظر شما