شناسهٔ خبر: 26808133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

فریدون زندی در گفت‌وگو با جام جم:

اوضاع استقلال نگران‌کننده است

فریدون زندی سابقه بازی در جام‌جهانی را دارد. او در سال 2006 همراه ایران به جام‌جهانی آلمان رفت. زندی این بار از دیدن بازی‌های ایران هیجان زده شده و می‌گوید ایران بدشانس بود که از گروهش صعود نکرد. او همچنین درباره استقلال و شرایط پیچیده‌ای که این روزها دارد توضیحاتی می‌دهد. فریدون معتقد است هفته‌های اول لیگ برتر برای آبی‌ها خیلی مهم است و باید امتیازات خوبی جمع کنند تا بتوانند در پایان فصل موفق باشند.

صاحب‌خبر -

امید ابراهیمی موفق میشود

معتقدم امسال سال قهرمانی استقلال است چون هواداران توقع دارند این اتفاق بیفتد. قطعا اگر بازیکنان هم میماندند به نفع باشگاه میشد ولی مثلا امید ابراهیمی به الاهلی رفته است. من در این باشگاه قطری بازی کردهام و میدانم که آنها الکی سراغ بازیکنی نمیروند. امید عملکرد خیلی خوبی در جامجهانی روسیه داشت و بهخاطر همین مورد توجه چند باشگاه بود. اگر ابراهیمی در استقلال میماند به نفع باشگاه بود ولی به هر حال او بازیکن آزاد بود و میتوانست برای آیندهاش تصمیم بگیرد. مطمئنم امید در الاهلی موفق میشود. این باشگاه سال گذشته بازیکنان خوبی جذب نکرد و به همین خاطر نتایج خوبی به دست نیاورد ولی امسال شرایط عوض شده است. آنها بازیکنان خوبی از جمله امید ابراهیمی را گرفتهاند و قطعا در فصل جدید میتوانند مثل سالهای قبل موفق باشند.

متاسفانه مصدوم شدم

من خاطرات خیلی خوبی از زمان حضور در باشگاه الاهلی دارم. ما توانستیم با تلاش و کوشش زیاد از لیگ دسته دوم به لیگ ستارگان قطر صعود کنیم. من از شرایطی که در باشگاه داشتم واقعا راضی بودم ولی متاسفانه در یکی از بازیها مصدوم شدم و این مصدومیت باعث شد دیگر نتوانم فوتبال بازی کنم. البته تلاش زیادی برای بازگشت کردم و حتی مدتی کنار استقلال بودم ولی در نهایت نشد به کارم در این باشگاه ادامه دهم و تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم. الاهلی باشگاه خوبی است و روی برنامه کار میکند. خرید امید ابراهیمی هم قطعا با برنامهریزی بود.

نگرانکننده بود

در حالی که امسال فکر میکردیم در استقلال اتفاقات خوبی بیفتد چیزهایی شنیدیم که واقعا نگران کننده بود. چند بازیکن تیم قصد جدایی داشتند. هنوز قرارداد تیام و جپاروف با باشگاه تمدید نشده است. مجید حسینی هم از جمله بازیکنانی است که قطعا حضورش به باشگاه میتواند کمک زیادی کند. البته او جوان است و دوست دارد در اروپا بازی کند. بازیکنان ایرانی زیاد در عمرشان شانس بازی در اروپا را به دست نمیآورند و طبیعی است که بخواهند از فرصتی که گیرشان میآید استفاده کنند. با این حال من از وضعیت حسینی اطلاع زیادی ندارم و قطعا استقلالیها بیشتر در جریان هستند. من فقط برای مجید هر جا که باشد آرزوی موفقیت میکنم.

امتیاز از دست ندهیم

بازیکنانی چون تیام و جپاروف باید در استقلال بمانند. تیم به آنها نیاز دارد. برای استقلال هفتههای ابتدایی لیگ برتر خیلی خیلی مهم است. در دو فصل گذشته ما در هفتههای اول امتیازات خوبی جمع نکردیم و در مقابل پرسپولیس امتیازهای خیلی خوبی به دست آورد. پس ما باید این بار در شروع فصل خیلی حواسمان باشد و امتیاز از دست ندهیم. امیدوارم تیم کاملا آماده لیگ را شروع کند. البته وینفرد شفر هم به اندازه کافی با تجربه است و میداند باید چطور کار تیم را جلو ببرد. لیگ امسال لیگ سختی است و اکثر تیمها با قدرت به مسابقات پا میگذارند. استقلال هم نباید از این قافله عقب بیفتد.

انشاءا... جام جهانی بعد

تیمملی در جامجهانی عملکرد خیلی خوبی داشت و با بدشانسی از گروهش بالا نرفت. بازیکنان خیلی خوب عمل کردند و کادر فنی هم خیلی زحمت کشید. به نظرم عملکرد ایران نسبت به جام جهانی قبلی بهتر بود و تیم همه تلاش خود را کرد تا بتواند به دور بعد برسد. به نظرم این دوره خیلی بدشانس بودیم ولی انشاءا... در دوره بعدی جام جهانی میتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم. ایران تازه اول راه پیشرفت است. این بازیکنان پختهتر و با تجربهتر میشوند و انشاءا... در جام جهانی قطر که حاضر خواهیم بود، میتوانیم از گروهمان صعود کنیم.

مائده محقق

ورزش

نظر شما