شناسهٔ خبر: 26807614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تکذیب زنده بودن خدمه کشتی سانچی

صاحب‌خبر -
ادعای زنده بودن خدمه کشتی مغروقه سانچی توسط فردی که خود را وکیل بازماندگان این سانحه معرفی کرده است، تکذیب شد.

درپی انتشار گزارشی در یکی از شبکه‎های ماهواره‎ای فارسی زبان در مورد کشتی سانچی، روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده از سوی فردی که در این گزارش خود را وکیل خانواده شهدای سانچی معرفی کرده‌است، با تاکید بر اهتمام و جدیت این شرکت در تحقق حقوق خانواده شهدای این سانحه، اعلام کرد: حق هرگونه پیگیری قضایی در مورد ادعاهای مطرح شده و مطالب کذب منتشر شده را برای خود محفوظ می‎ داریم. بر اساس اطلاعیه شرکت ملی نفتکش ایران، فرد مورد مصاحبه در شبکه ماهواره ای هیچگونه وکالتی از سوی این خانواده ها نداشته و وکیل خودخوانده بدون ارائه سندی مدعی عمدی بودن حادثه و زنده بودن سرنشینان کشتی شده است.

همچنین نتایج تفحص های صورت گرفته و اعزام ربات و غواص به موقعیت کشتی مغروق سانچی که بخش هایی از فیلم ‎و تصاویر دریافتی از این عملیات هم منتشر شده، ثابت می کند که به دلیل تغییر شکل و مچاله شدن بدنه کشتی در اثر حرارت بسیار زیاد آتش و فشار آب در عمق ۱۱۵ متری آبهای متلاطم منطقه و خطر بالای آن برای غواصان، هیچ شرکتی حاضر به پذیرش ریسک و انجام این عملیات کشف خدمه کشتی مذکور نیست.

شایان ذکر است: کشتی نفتکش سانچی به همراه ۳۰ خدمه ایرانی و ۲ خدمه خارجی، دی پارسال به دلیل تصادف با یک کشتی دیگر در آبهای دریایی چین غرق شد.

نظر شما