شناسهٔ خبر: 26807332 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

معاون اجتماعی وزیر کشور:

عدم تولید لباس‌ متناسب با ذائقه مردم از نقاط ضعف است

صاحب‌خبر - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه نقطه ضعف ما در عدم تولید لباس‌هایی متناسب با ذائقه عمومی مردم است، اظهار کرد: باید اعتراف کنیم در این حوزه کم کاری کردیم و بیشتر در حوزه مدی فعال بودیم که اقشار خاصی از آن بهره‌ بردند.
به گزارش ایسنا، تقی رستم وندی با بیان اینکه مصوبه عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که 300 ماموریت برای 28 دستگاه و نهاد ملی تعیین کرده است گفت: در این مصوبات ضوابطی وجود دارد که به نظارت بر فروش انواع البسه به ویژه البسه بانوان تاکید دارد. وی ادامه داد: وقتی پوشاکی عرضه می شود که با هنجارهای عمومی در تعارض است بایستی آن پوشاک جمع‌آوری و با کسانی که در آن حوزه فعال هستند نیز برخورد شود.
البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که ماهم در عرضه البسه‌ای که مناسب بانوان و متناسب با جیب، مخارج و هزینه‌های آنها باشد غفلت کرده‌ایم. اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال‌ها است که در حوزه تولید مد و عرضه انواع پوشاک فعال است اما نقطه ضعفی که در این حوزه وجود دارد این است که مدهایی عرضه شده، مدهای عمومی و فراگیر نیستند و عمدتا طبقات خاصی از آن البسه که کارگروه مربوطه مورد بررسی وتوصیه قرار داده، استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: نقطه ضعف امروز ما تولید نکردن لباس‌هایی متناسب با ذائقه عمومی مردم است تا ضمن جلب رضایت مردم و با حفظ هنجارهای عمومی در کشور قیمت متعادل و متناسبی نیز داشته باشند.
در حقیقت باید اعتراف کنیم در این حوزه کم کاری کردیم و بیشتر در حوزه مدی فعال بودیم که اقشار خاصی از آن بهره‌بردند. وی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: گلایه و ناراحتی که امروز در بین بانوان در حوزه پوشاک وجود دارد این است که تنوع مطلوب به جهت رنگ ،جنس ، قیمت ومتناسب با ذائقه عمومی وجود ندارد. بخش ناهنجار در حوزه پوشاک برخواست عمومی غلبه پیدا کرده است .

برچسب‌ها:

نظر شما