شناسهٔ خبر: 26807260 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت انتقال بار از زاهدان به شبکه ریلی کشور 5میلیون تن است

زاهدان- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت انتقال بار از زاهدان به شبکه ریلی سراسری حداقل پنج میلیون تن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سعید محمد زاده چهارشنبه شب در نشست توسعه حمل و ‌نقل صنعت ریلی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از لحاظ ریلی وضعیت مناسبی دارد.
وی با بیان اینکه کانتینر به صورت رایگان از طریق خط ریلی حمل می شود بیان کرد: هرگونه افزایش درآمد راه آهن جنوب شرق صرف توسعه راه آهن در سیستان و بلوچستان خواهد شد.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی بر مشارکت در ساخت خط ریلی در مسیر مراکز بار تاکید کرد و افزود: به سرمایه گذاران خطوط فرعی در زمینه حق دسترسی تخفیف داده می شود.
وی بیان کرد: در صورت حمل فرآورده های نفتی بوسیله خطوط ریلی میزان ترافیک و تصادفات در مسیر بندر عباس به زاهدان کاهش پیدا می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی زاهدان به میرجاوه بهسازی می شود، گفت: راه آهن زاهدان به چابهار باعث توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.
وی تاکید کرد: علاقه مندیم اطراف راه آهن جلوه مناسبی داشته باشد.
محمد زاده اظهار دااشت: صاحبان بار دولتی و خصوصی باید به توسعه راه آهن در سیستان و بلوچستان کمک کنند.
مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط جغرافیایی برای ترانزیت ریلی ایده آل است.
علیرضا باقری ادامه داد: دسترسی ریلی استان به بندر چابهار باید هر چه سریع تر محقق شود در غیر اینصورت شاهد تصادفات پی در پی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: باید توان خود را برای افزایش سرعت پروژه راه آهن زاهدان - چابهار تقویت کرده و تلاش ها ادامه یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیشتر از ما دغدغه استفاده از ظرفیت های استان را دارد.
سید دانیال محبی افزود: سفرهای مقامات کشوری به استان تکلیف و رسالت ما را سنگین تر می کند.
به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران صبح امروز/چهارشنبه/ به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کرد.
بازدید از ایستگاه باری و بررسی نواقص موجود در آن، کلنگ زنی خط فرعی 7،5 کیلومتری از ایستگاه باری به سیلوی وحدت زاهدان، بازدید از ایستگاه جیگولی - انتهای خط چابهار قطعه هشت، بازدید از ایستگاه زاهدان و طرح های در دست اجرا، افتتاح آشیانه کایرو، آغاز پوشش مخابراتی همراه اول به طول 100 کیلومتر، نشست در شورای اداری راه آهن، بازدید از مدرسه 21کلاسه شیرآباد، نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان و نشست توسعه حمل و ‌نقل صنعت ریلی از جمله برنامه های سفر یک روزه سعید محمد زاده به زاهدان است.
7316 **6081

نظر شما