شناسهٔ خبر: 26807195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خروج ساکنان دو شهرک شیعه نشین در حومه ادلب

صاحب‌خبر -

براساس توافق برای آزادی کامل ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه در حومه ادلب و بقیه ربوده شدگان از شهرک اشتبرق ۹۰ اتوبوس‌ از مجموع ۱۲۱ اتوبوس برای انتقال ساکنان وارد این دو شهرک شدند.
به گزارش روسیا الیوم گزارش داد، این اتوبوس‌ها از طریق گذرگاه الصواغیه وارد شدند در حالی سری دوم اتوبوس‌ها نیز که شامل ۳۰ اتوبوس بود از گذرگاه العیس در حومه جنوبی حلب عبور کرده و وارد دو شهرک شده‌اند. المیادین نیز گزارش داد، روند خروج ساکنان بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول خواهد کشید. روند خارج کردن شهروندان الفوعه و کفریا زمانی آغاز خواهد شد که تمام ۱۲۱ اتوبوس وارد این دو شهرک شوند تا همه ساکنان یکباره خارج شوند.
پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اخباری منتشر کرده بود مبنی بر اینکه هزاران تن از ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه که از سال‌ها پیش در محاصره هستند، آزاد می‌شوند. این توافق منجر به آزادی هزاران تن از ساکنان این دو شهرک به اضافه بقیه ربوده شدگان روستای اشتبرق واقع در منطقه جسر الشغور در غرب ادلب می‌شود. اکثر ساکنان روستای اشتبرق علوی‌ هستند. ساکنان کفریا و الفوعه از اوت ۲۰۱۵ از سوی شورشیان که بر ادلب مسلط هستند، در محاصره بوده و همواره مورد حمله قرار گرفته‌اند. طبق توافقات قبلی هزاران تن از ساکنان این دو شهرک آزاد شده‌اند که یکی از آن توافقات مربوط به زمان آزادسازی شهر حلب و خروج تروریست‌ها بود.

نظر شما