شناسهٔ خبر: 26806724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه فرهنگی

صاحب‌خبر -
خاکسپاری پسر فروغ‌فرخزاد در قطعه هنرمندان

سرویس فرهنگی: مراسم خاکسپاری کامیار شاپور «کامیارشاپور» پسر فروغ فرخزاد جمعه (فردا) در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا انجام می‌شود. غلامحسین سالمی شاعر و نویسندة معاصر با اعلام این خبر به رسانه‌ها یادآور شده است که این مراسم روز جمعه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱ صبح در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود و دوستداران فروغ و کامیار می‌توانند برای حضور در این مراسم از وسایل نقلیه‌ای که ساعت ۱۰ صبح در پارکینگ بیهقی تهران آماده حرکت به سوی بهشت‌زهراست استفاده کنند.

آیین رونمایی ۲ کتاب سینمایی در خانه سینما برگزار می‌شود

آیین رونمایی از دو کتاب سینمایی یکشنبه ۳۱ تیرماه در خانه سینما برگزار می‌شود. به گزارش هنرآنلاین، آیین رونمایی کتاب‌های “عشق بازیافته” از انتشارات روزنه کار و “بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی” از انتشارات تابان خرد، نوشته رسول نظرزاده ساعت ۱۸ تا ۱۹ یکشنبه ۳۱ تیر ماه در خانه سینما (خیابان بهار جنوبی- کوچه سمنان- پلاک۲۹) برگزار می‌شود. در این مراسم جواد طوسی، آنتونیا شرکاء، خسرو دهقان و محمد فخری زاده در مورد این کتابها سخن خواهند گفت. حضور علاقمندان حوزه های سینما و نشر آثار سینمایی در برنامه آزاد است.

بازخوانی اثری از کنوت هامسون در خانه اندیشمندان علوم انسانی

اولین جلسه از فصل ادبیات اروپای شمالی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری ایبنا، نشست بازخوانی و بررسی رمان «گرسنه» نوشته کنوت هامسون برگزار می‌شود. در این نشست رضا فکری و رامین رامبد به عنوان منتقد و کارشناس حضور دارند و به بررسی اثر خواهند پرداخت. علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۵ به خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات‌الهی نبش خیابان ورشو مراجعه کنند.

سخنرانی محسن ثلاثی درباره جهان ایرانی و ایران جهانی

نشست سخنرانی محسن ثلاثی درباره کتاب «جهان ایرانی و ایران جهانی» در خانه گفتمان شهر برگزار می شود.

سومین نشست از سلسه نشست های جهان ایرانی که موسسه فرهنگی بخارا با همکاری دبیرخانه اندیشه و تمدن ایران شهری برگزار می کند به موضوع کتاب «جهان ایرانی و ایران جهانی» محسن ثلاثی اختصاص دارد. در این نشست محسن ثلاثی، بازنشسته گروه انسان شناسی دانشگاه تهران درباره جهان ایرانی و ایران جهانی سخنرانی می کند و درپایان جلسه به پرسش های حضار پاسخ خواهد داد.

این نشست شنبه سی ام تیرماه از ساعت ۱۷ در خانه گفتمان شهر به نشانی میدان فلسطین ، خ طالقانی غربی پلاک ۵۱ برگزار می شود . شرکت برای عموم آزاد است. تا کنون دو نشست از سلسله نشست‌های جهان ایرانی برگزار شده که به بررسی آرای مرحوم دکتر شایگان و مرحوم دکتر توران میرهادی اختصاص داشته است.

نظر شما