شناسهٔ خبر: 26806661 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحویل 4200 واحد روستایی در کرمانشاه و کوهساران تا پایان تیر

تا پایان تیرماه تعداد 4 هزار واحد روستایی در کرمانشاه و 200 واحد روستایی در کوهساران تحویل مردم خواهد شد و نوسانات قیمت مصالح در روند بازسازی تاثیری نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در ابتدا درباره همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات و امهال وام ها گفت: امهال وام ها برای کسانی بود که بدهی آنها تا سقف 50 میلیون تومان بوده و خانه های آنها در زلزله آسیب دیده است. برای امهال وام ها بانک ها نیز همکاری لازم را داشته اند.

تحویل 4200 واحد روستایی در کرمانشاه و کوهساران تا پایان تیر

پاکسازی های نخاله ها در سطح شهر به طور کامل درحال انجام است و دستگاه بازیافت نخاله ها نیز از هفته آینده نصب خواهد شد.

سالاری گفت: 12 هزار و 500 واحد تخریبی نوع یک در روستاها داشتیم تعدادی هم تخریبی نوع دو داشتیم و با توجه به زلزله و پس لرزه ها حدود 13 هزار واحد که مقاوم سازی لازم داشته نیز به تعمیراتی ها اضافه شدند که از این تعداد بیش از 16 هزار واحد اسکلت زده شده است.

او درباره شایعات فضای مجازی از زلزله گفت: متاسفانه کسانی هستند که دیدگاه خاص خود را دارند، خدمات دولت را نادیده می گیرند و به مردم ناامیدی می دهند. وظیفه ما این است اقدامات را پیگیری کنیم و خبرهای درست را اطلاع رسانی کنیم.

سالاری در ادامه درباره شروع بازسازی معابر و ساختمان های اداری نیز گفت:دولت 540 میلیارد تومان برای بازسازی ساختمان های اداری و زیرساخت ها تامین اعتبار شده است. دو تا 15 میلیارد تومان برای زیرساخت های شهرداری تخصیص یافته است. 15 میلیارد تومان هم به بنیاد مسکن داده شده تا در جهت بهسازی معابر روستایی هزینه شود. باز سازی شبکه های آب روستایی و شبکه های فاضلاب روستایی آسیب دیده با هماهنگی بنیاد مسکن در حال انجام است.

او افزود: بخش عمده ای از کارها با اعتبار تامین شده، انجام خواهد شد و تا پایان سال مالی جاری که آخر تیرماه سال آینده خواهد بود زیرساخت ها تکمیل خواهد شد.

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن دیگر مهمان برنامه درباره روند بازسازی ها در کرمانشاه گفت: روند بازسازی روند خوبی است و مردم نیز همکاری لازم را داشته اند. تا آخر تیر ماه 4000 واحد روستایی آماده افتتاح است. در شهر نیز با پیشرفت روند کار بازسازی تا شهریور سال آینده به پایان خواهد رسید.

تحویل 4200 واحد روستایی در کرمانشاه و کوهساران تا پایان تیر

او افزود: 27 هزار و 600 واحد برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند که از این تعداد 20 هزار عقد قرارداد انجام شده است.

مهدیان درباره روند بازسازی ها در کوهبنان و کوهساران کرمان نیز گفت: بازسازی کرمان در کوهبنان و کوهساران تمام شده است. 40 میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری ده میلیون هم تسهیلات کمکی و 8 میلیون تسهیلات بلاعوض داریم و بنیاد مسکن نیز تا پایان کار در کنار مردم است.

او درباره تامین سیمان منطقه گفت: هرجا کمبود بوده جبران شده است. سیمان رایگان هم به مردم داده شده است. در تهیه میلگرد هیچ کمبودی نداریم و به دلیل حجم بالای مصرف گاهی اوقات در منطقه کمبودی داشته ایم که به سرعت تامین شده است.

مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در ارتباط تصویری درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده گفت: خوشبختانه با همدلی و همکاری مسئولین و صبر و تحمل مردم به وعده ای که داده بودیم عمل شد و هفته آینده 200 واحد مسکونی روستایی کوهساران تحویل مردم می شود.

او با اشاره به اینکه مشکلاتی از قبیل نواسانات قیمت مصالح نتوانست روند بازسازی را با کُندی مواجه کند گفت: با همکاری مردم در این مناطق با کمترین دمشکلات مواجه بودیم و مصالح به موقع با روستاها رسید و حتی در برخی مناطق واحدها گازکشی شده است و بنیاد نیز آمادگی آسفالت ریزی را دارد.

تحویل 4200 واحد روستایی در کرمانشاه و کوهساران تا پایان تیر


سعیدی در رابطه با پرداخت وام زلزله زدگان گفت: با رایزنی بانک های استان با شعب مرکزی، مجوزهای لازم اخذ شده است و در بحث پرداخت مشکلی نداریم و هم اکنون وام بلا عوض در حال پرداخت است.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان درباره بخش کوهبنان نیز گفت: در کوهبنان کمی شرایط فرق می کند و با توجه به افزایش قیمت ها و نوع متفاوت سازه ها در این منطقه کار عقب افتاد.

او یا اشاره به مشکلات موجود در روزهای ابتدایی گفت: مشکلات سیستم بانکی و انتقال مصالح اکنون حل شده است.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/

نظر شما