شناسهٔ خبر: 26805766 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رییس بنیاد مسکن:

رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاها اجباری است

تبریز-ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی رییس بنیاد مسکن گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان در اجرا، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی اجباری است و جزو بنیان های کاری این مجموعه به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

عزیزالله مهدیان روز چهارشنبه در جلسه ارزیابی عملکرد فنی حوزه بازسازی و مسکن روستایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال دولت برای 200 هزار واحد مسکونی سهمیه اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی اختصاص داده است، اظهار داشت: باید بتوانیم تضمین‌هایی از دولت برای تداوم مقاوم سازی‌ها اخذ کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ارایه می شود و شاهد خسارات و تلفات ناشی از حوادث قهری در روستاها هستیم، رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحد‌های خسارات دیده بسیار ضروری و لازم الاجرا است.
مهدیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های بنیاد مسکن از سال 1384 مقرر شده است سالانه تعداد 200 هزار مسکن روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نظارت و مدیریت بنیاد مسکن، نوسازی و مقاوم ‌سازی شود که تاکنون این برنامه‌ ها تداوم داشته است.
وی با بیان اینکه پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن روستایی در کشور است که بر همین اساس در ابتدای برنامه چهارم توسعه 82 درصد این منازل غیرمقاوم و آسیب پذیر بودند و هر سال 200 هزار واحد از آنها مقاوم سازی شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون 528 واحد درمناطق سیل زده استان به ویژه روستای چنار عجب شیر، روستای کرده ده مراغه و 6 شهرستان دیگر به اتمام رسیده است، گفت: بقیه واحدها نیز در مراحل پایانی عملیات اجرایی قراردارند.
حافظ باباپور اظهار داشت: تاکنون بازسازی 175 واحد در مناطق زلزله زده روستای ایوق شربیان سراب نیز به اتمام رسیده است.
3038/518

نظر شما