شناسهٔ خبر: 26805567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در همایش دهیاران ماسال مطرح شد؛

لزوم مطالبه گری دهیاران/ استقرار ۸ خانه هلال در ماسال

در همایش دهیاران ماسال، لزوم مطالبه گری دهیارن در راستای مشکلات روستاییان از مسئولان و استقرار ۸ خانه هلال در ماسال مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان عصر امروز(27تیر) در همایش دهیاران که در سالن جلسات فرمانداری ماسال برگزار شد، اظهار کرد: کار دهیاران مدیریت در روستاها  و دهستان‌هاست.

 

وی با بیان اینکه هر کدام از دهیاران رئیس جمهور محیط کار خود هستند، افزود: اگر دهیاری مسئولیت پذیر و به دنبال حل مشکلات مردم روستای خود باشد، به وظیفه‌اش درست عمل کرده است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه همه وظایف دستگاه‌های اجرایی بنا به قانون تقسیمات کشوری باید استقرار پیدا کند، گفت: اختلافات ارضی که دراین شهرستان وجود دارد، در این راستا قانون تقسیمات کشوری ملاک ما است.

 

جمشیدنژاد با بیان اینکه دنیا با سرعت در حال تغییر است اگر ما خود را با تغییرات مطابقت ندهیم از دنیا جا می‌مانیم، تصریح کرد: نقطه آغازین تغییر و تحولات دهیاران هستند.

 

دهیاران مطالبه گر مشکلات روستاییان باشند

در ادامه محمود شکری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران برای فراهم کردن آرامش و اینکه مردم برای مشکلاتشان به شهر رفت و آمد نکنند، شوراها و دهیاران را مطرح کردند.

 

وی با بیان اینکه دهیاران همیشه در دسترس مردم هستند و مردم برای مشکلاتشان به دهیار مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: همه مطالبات و مشکلات مردم را دهیاران باید پیگیری کنند.

 

 نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارزیابی مسئولان شهرستان بر اساس حضور مردم در دفتر مردمی بنده است، افزود: دهیاران بیشترین وقتشان را صرف ساخت و سازهایی که در روستا انجام می‌شود و منابع طبیعی اعاده مالکیت می‌کند، می‌گذرانند.

 

شکری با بیان اینکه قرار بود ظرف 3 سال بحث آب شرب روستایی را حل کنیم اما هنوز این مشکل پابرجاست، گفت: متاسفانه غیربومی‌ها به روستاها هجوم آورده اند و اراضی را از مردم ارزان می خرند.

 

وی با تاکید بر اینکه دهیاران پیگیر زمین ورزش باشند و منابع طبیعی اراضی را در اختیار دهیاران قرار دهد، تصریح کرد: بیشترین کارها باید از طریق دهیاران پیگیری شود تا جایگاهی که برای روستاییان به عنوان تولیدکنندگان کشور تعریف شده است، بتوان خدمات مضاعف برای آنها فراهم کرد.

 

نبود برخی از ادارات در ماسال سبب مشکلات شده است

در ادامه محمد جواد عامر، فرماندار ماسال با بیان اینکه این شهرستان در زمینه گردشگری و  بوم گردی دارای پتاسنیل خوبی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه فقری در پشت سرسبزی‌های این شهرستان نهفته است که نتواسنته به آن جای که در شأنش است برسد.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه کارهایی که در شهرستان‌های همجوار به راحتی صورت می‌گیرد متاسفانه در این شهرستان انجام نمی‌شود، اظهار کرد: ورود بعضی دستگاه‌ها و افراد سبب می‌شود که به خواسته‌های حق مردم پاسخگو نتوانیم باشیم.

 

عامر با اشاره به اینکه این شهرستان دارای مطالبات به حقی است که باید تا به امروز انجام می‌گرفت، افزود: نبود بعضی از ادارات باعث شده، مردم برای بعضی از امور به دیگر شهرستان‌ها مراجعه کنند از جمله این ادارات امور مالیاتی؛ امور آب منطقه‌ای و تغزیرات است.

 

وی با بیان اینکه اجرا شدن مواد 3 و 4 تحویل زمین‌های منابع طبیعی که در داخل طرح هادی قرار می گیرد یکی دیگر از مشکلات مردم است، گفت: مشکل مرتع و اختلافات با شهرستان خلخال و پروژه‌های نیمه کاری ملی از دیگر مشکلات شهرستان است.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه مشکلات آب شرب و برق در شهرستان زیاد است و بودجه‌هایی هم اختصاص پیدا کرده است اما به دلیل مشکلات منابع طبیعی این مسائل همچنان پا برجاست، تصریح کرد: وامی برای نوسازی مسکن روستایی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص پیدا کرده است که باید دهیاران برای معرفی افراد در این خصوص اقدام کنند.

 

اجرای طرح استانی هزار روستا، هزار زمین ورزشی در ماسال

عامر با بیان اینکه برخی از روستاهای این شهرستان در زمینه بومی سازی خوب عمل کرده اند، خاطرنشان کرد: روستاهایی که شامل طرح هزار روستا، هزار زمین ورزشی هستند زودتر پیگیر باشند.

 

وی با بیان اینکه برخی دهیاران ظرفیت های گردشگری روستاها را به ما تعرفه نکرده اند که باید تسریع در این کار صورت گیرد، اظهار کرد: می طلبد که به دهیاران نگاه ویژه شود.

 

فرماندار ماسال با اشاره به استقرار ۸ خانه هلال در روستاهای شهرستان، افزود: طرح بیمه منازل مسکونی در این شهرستان اجرایی شده که به ازای هر خانه ۷۵۰۰ تومان هزینه بیمه‌ای پرداخت خواهد شد و منازل مسکونی تا ۱۵ میلیون تومان و اثاث خانه تا ۵ میلیون تومان بیمه خواهند شد.

 

عامر با اشاره به تهیه شناسنامه روستاهای این شهرستان، گفت: امروز شناسنامه هفت روستا به‌صورت نمادین تحویل دهیاران می‌شود و تا پایان ماه جاری شناسنامه همه روستاهای شهرستان (۹۶ روستا) که برای هر روستا ۴ نسخه چاپ شده‌است تحویل داده خواهد شد.

 

نظر شما