شناسهٔ خبر: 26804835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

افتخاری کناره گیری کرد، فتحی سرپرست شد

خانه تکانی بزرگ در باشگاه استقلال برای انتخاب مدیرعامل به اصل شایسته سالاری توجه می شود؟!

مدیریت باشگاه استقلال دستخوش تغییرات شد؛ سید رضا افتخاری روز چهارشنبه کناره‌گیری خود را اعلام کرد تا طی روزهای آینده فرد دیگری به عنوان سرپرست یا مدیرعامل استقلال معرفی شود.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

عملکرد ضعیف مدیران استقلال در نقل و انتقالات سرانجام آنها را مجاب کرد که از سمت خود کناره‌گیری کنند؛ اتفاقی که البته مورد پسند وزارت ورزش و جوانان نیز بود. از آخرین ساعات روز سه شنبه خبرهایی مبنی بر کناره‌گیری سید رضا افتخاری سرپرست باشگاه استقلال مخابره شد تا اینکه این موضوع چهارشنبه صبح شکل رسمی
 به خود گرفت.
چهارشنبه صبح خبرگزاری فارس خبر کناره‌گیری افتخاری را روی خروجی‌اش قرار داد. در متن خبر آمده بود: «صبح چهارشنبه سیدرضا افتخاری استعفای خود را از مدیریت باشگاه استقلال برای مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ارسال کرد. مدیرعامل استقلال در متن استعفانامه خود اعلام کرده با‌اشاره به مشکلات شخصی و بیماری نیاز به ادامه درمان دارد و از همین رو نمی‌تواند به حضور در باشگاه استقلال ادامه دهد و از سمت مدیریت باشگاه استقلال استعفا می‌دهد.» با توجه به مشکلات موجود، وزیر ورزش و جوانان با استعفای افتخاری موافقت کرده و گفته می‌شود قرار است تا روز شنبه سرپرست مدیرعاملی و رئیس‌هیئت مدیره جدید آبی‌ها توسط مجمع و هیئت‌رئیسه استقلال معرفی شوند. نکته جالب اینکه افتخاری در بدو حضورش در باشگاه استقلال گفته بود آمده تا ستاره چهارم را به پیراهن استقلال اضافه کند اما بدون موفقیت در این ادعا حالا از استقلال خداحافظی کرد.
دلیل کناره‌گیری افتخاری چه بود؟!
افتخاری در حالی قبل از سفر استعفای خود را به دست مسعود سلطانی‌فر رسانده که مشکلات زیادی باشگاه استقلال را محاصره کرده بودند.
مشکلاتی نظیر ناهماهنگی مدیران و کمیته پزشکی باشگاه در جذب بازیکن، ناتوانی در جذب بودجه برای تمدید قرارداد و هم‌چنین خرید بازیکن جدید، دیر شروع شدن تمرینات و بازی نکردن در سوپرجام، مدیرعامل فعلی استقلال را برای ادامه کار در این تیم در تنگنا قرار داده بود.
پس از کش‌وقوس‌های فراوان استقلال با ۲ تا ۳ بازیکن کلیدی خود تمدید کرد اما تاکنون نتوانسته قرارداد بازیکنان تاثیرگذاری چون تیام، جپارف، مجید حسینی و روزبه چشمی تمدید کند به طوری که چشمی آبی‌ها را تهدید به رفتن کرده و حسینی نیز می‌خواهد به ترابوزان اسپور بپیوندد.
در طرف دیگر نیز استقلالی‌ها با نظر وینفرد شفر، تمرین‌های خود را دیرتر از پرسپولیس آغاز کردند و برای برگزاری سوپرجام به مشکل خوردند. مدیران این باشگاه که نتوانستند سازمان لیگ را برای تعویق این دیدار قانع کنند، از تصمیم سازمان لیگ برای اعلام شدن ۳ بر صفر شدن دیدار سوپرجام به سود پرسولیس شاکی شدند. در این شرایط گفته می‌شود در جلسه‌ای که شورای تامین برای برگزاری دیدار ترتیب داده بود، ملکی، عضو هیئت‌مدیره این باشگاه بدون نگرانی واکنش خاصی به بحث‌ها حاضر شده و نگرانی نسبت به عواقب احتمالی رفتارهایش نداشته است.
 با این شرایط سفر احتمالی آبی‌ها به آلمان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد و تکلیف برنامه این تیم برای ادامه اردو آماده‌سازی‌اش نامشخص می‌ماند.
اعتراض بازیکنان به عملکرد ضعیف مدیریت
البته عملکرد ضعیف مدیران استقلال صدای بازیکنان را نیز درآورده است. به عنوان نمونه روز گذشته پژمان منتظری در مصاحبه‌ای عنوان داشت: کاش استقلال محروم بود. حداقل تکلیف‌مان مشخص می‌شد. حداقل آقایان سراغ بازیکنان خودمان می‌رفتند. نمی‌دانم قضیه چرا اینقدر پیچیده شده است. تیم ما شده پچ‌پچ و خاله‌زنک‌بازی! هر کسی در یک گوشه پچ‌پچ می‌کند و حرف می‌زند. درنهایت هم دودش به چشم مردم می‌رود. وی افزود: آقای افتخاری به دلیل درگذشت پدرش به تهران برگشت، اما اینجا دو بازیکن نشسته‌اند و منتظرند تا قراردادشان تمدید شود، چه کسی باید با اینها صحبت کند؟ من فقط این را بگویم مقصر این‌گونه اتفاقات یکی، دو نفر نیستند و چند نفر هستند که الان کنار کشیده و برای اینکه اتفاقی برای فردایشان نیفتد و موقعیت‌شان در خطر نباشد حرفی نمی‌زنند. به شخصه دست و پایم در حال لرزیدن است که چه اتفاقی برای این تیم می‌افتد. من یک سؤال دارم. آیا مشکل استقلال الان آلمان رفتن است؟ یا در اردو بودن و سوپرجام؟ آیا این تیم می‌تواند خودش را جمع‌وجور کند؟ هنوز بازیکنان قراردادشان را تمدید نکرده‌اند و مشکل اصلی این است که ما نفرات خودمان را هم حفظ نکرده‌ایم. اصلاً کسی به این چیزها فکر می‌کند؟ من واقعاً نمی‌دانم چه بگویم، فقط امیدوارم به داد این تیم برسند.
فتحی سرپرست شد، ماجدی به استقلال آمد
با رفتن افتخاری از استقلال زمزمه هایی مبنی بر مدیریت امیرحسین فتحی در این باشگاه به گوش می رسید تا اینکه در پایان جلسه عصر دیروز هیات مدیره استقلال، امیرحسین فتحی به جای سید رضا افتخاری به عنوان سرپرست مدیرعاملی جدید این باشگاه انتخاب شد.همچنین با خروج سید رضا افتخاری از این باشگاه، ترکیب جدید هیات مدیره استقلال هم اعلام شد:
جواد قراب، میرشاد ماجدی، امیرحسین فتحی، حسن زمانی، عباس ملکی.
در همین جلسه عباس ملکی به عنوان رییس هیات مدیره استقلال انتخاب شد و پندار توفیقی با وجود رفتن رضا افتخاری، در سمت معاون ورزشی این باشگاه ابقا شد. میرشاد ماجدی که در هیات رئیسه باشگاه، جایگزین سید رضا افتخاری شده، به عنوان معاون فنی باشگاه انتخاب شد تا علاوه بر حضور در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، عهده‌دار امور فنی باشگاه استقلال هم باشد.
توجه به اصل شایسته سالاری
فتحی به عنوان سرپرست انتخاب شد و مشخص نیست طی روزهای آینده مدیرعامل می شود یا خیر. ولی حرف همیشگی ما در این صفحه آن بوده که در انتخاب مدیران اصل شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد. ورزش ارث پدري کسي نيست، ملک طلق و حريم خصوصي هيچ باند و حزب و جناحي هم نيست، اهالي ورزش به ديارالبشري بدهکار نيستند و بر اين اساس آنها فراتر از باند و جناح و قبيله و... انتظار دارند برای باشگاه استقلال با پشتوانه عظیم مردمی، مدیری انتخاب شود که در جهت تحقق اهداف بلند و به فعليت درآوردن توان بالقوه این باشگاه بهترین خدمات را ارایه کند.

برچسب‌ها:

نظر شما