شناسهٔ خبر: 26804696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پمپئو: در هفته‌های آینده اجساد سربازان آمریکایی را از کره شمالی تحویل می‌گیریم

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد این کشور در هفته‌های آتی بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته‌شده در جنگ کره را از پیونگ‌یانگ تحویل خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

پمپئو: در هفته‌های آینده اجساد سربازان آمریکایی را از کره شمالی تحویل می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این کشور در هفته‌های آتی بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته‌شده در جنگ کره را از پیونگ‌یانگ تحویل خواهد گرفت.

توافق بر سر بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره –در فاصله بین سال های 1950 تا 1953 میلادی– به آمریکا در نشست دوازدهم ژوئن میان دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور به دست آمد.

پمپئو پس از سفر ماه جاری میلادی خود به پیونگ یانگ از مذاکرات در این باره خبر داد. در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا پس از این دیدار از پیشرفت در این گفتگوها ابراز خوشنودی می کرد، کره شمالی از «مطالبات گانگسترمآبانه» آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای در جریان سفر پمپئو به پیونگ یانگ، به شدت انتقاد کرد.

بر اساس گزارش یونهاپ کره جنوبی، مقامات آمریکا و کره شمالی روز یکشنبه دیدار و درباره سرنوشت بقایای اجساد سربازان آمریکایی گفتگو کردند. پمپئو پیش تر اعلام کرده بود قرار است مقامات دو کشور روز پنج شنبه درباره سرنوشت این اجساد گفتگو کنند، اما در این تاریخ هیچ یک از مقامات پیونگ یانگ در منطقه مرزی حضور نیافت.

انتهای پیام/

اظهارات پمپئو درباره سرنوشت اجساد سربازان آمریکایی در کره شمالی

برچسب‌ها:

نظر شما