شناسهٔ خبر: 26803988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی ارتش یمن:

حمله پهپادها به پالایشگاه ریاض مرحله جدید دفاعی است

تهران - ایرنا - ژنرال « شرف غالب لقمان » سخنگوی ارتش یمن شامگاه چهارشنبه و در واکنش به حمله پهپادهای این کشور به پالایشگاهی در شهر ریاض عربستان گفت که این اقدام، مرحله جدیدی از اقدامات بازدارنده ما در برابر تجاوز سعودی ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش المسیره، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه ای اعلام کرد، عملیات پهپادهای نیروی هوایی این کشور، نقطه عطف مهمی در بازدارندگی از اقدامات دشمنان است.
وی در ادامه به متجاوزان هشدار داد، حملات ناگهانی و غافلگیرکننده ای در روزهای آینده در انتظار آنان خواهد بود.
ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند، پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمنی، مخزن پالایشگاه نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف حملات خود قرار دادند.
شرکت نفتی آرامکو عربستان در صفحه رسمی خود در توئیتر با تایید این حمله نوشت: گروه آتش نشانی و امداد و نجات، آتش سوزی ایجاد شده امروز در مخزن پالایشگاه ریاض را خاموش کردند و این حادثه تلفات جانی نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.
تحلیلگران بر این باورند، با بالا گرفتن آتش جنگ یمن چنانچه هم‌ زمان 50 موشک یمنی به سمت شرکت نفتی «آرامکو» عربستان در جیزان شلیک شود، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی جهان که 70 درصد از نفت اروپا را تامین می کند، نابود خواهد شد و ایالات متحده نیز با بحران نفت روبه رو می شود.
حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده است، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است، به گونه ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت هر روز جنگ برای دولت ریاض 200 میلیون دلار هزینه دارد.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگشت 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرد.
شبس**9363*شبس*1488 **

نظر شما