شناسهٔ خبر: 26803240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دوقطبی‌سازی، هدف امروز دشمن

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: دشمن به دنبال دو قطبی‌سازی و القای تقابل‌های دروغین مانند یا استقلال یا توسعه، آرمان‌گرایی یا منافع ملی، انقلابی‌گری یا اعتدال‌گری است.

صاحب‌خبر -

 ///

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، 27 تیرماه در اولین دوره همایش تعالی استاید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان که در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن، شرط ایمان واقعی و راستی را در استقامت فکری و استقامت علمی معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: استقامت فکری یعنی مراقب باشید که دچار لغزش فکری و ارزشی نشوید. آن استقامتی که خوف و نگرانی را در پی دارد همین دو نوع استقامت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: واقعیتی که دشمن همواره به دنبال آن بوده همین دو نوع استقامت است. واقعیت دیگر اینکه جبهه استکبار در انجام این امر خطرناک و ایجاد انحرافات فکری و علمی از انواع اقدامات سخت و نرم فروگذاری نکرده و متأسفانه در برخی موارد پیشروی هم داشته است.

تغییر ذائقه مردم، خواسته دشمنان

حاجی صادقی عنوان کرد: تاکنون دشمن اقدامات بسیاری انجام داده که شامل تغییر ذائقه فرهنگی بخشی از مردم و تبدیل مطالبات و خواسته‌های ارزشی، معنوی، دینی و اخروی به مطالبات و خواسته‌های دنیوی و مادی است.

وی بیان کرد: اقدام دیگر دشمن تغییر ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولین از گفتمان مقاومت به گفتمان سازش و‌ همراهی با جریان سلطه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تصریح کرد: اقدام دیگر دشمن این بوده که تقابل اعتقادی را به تقابل در روش تبدیل کنند. وقتی تقابل از اندیشه و اعتقاد به سمت روش‌ها حرکت کند فروکش خواهد کرد.

تلاش برای اقتدارزدایی از رهبری، هدف دیگر دشمن

حاجی صادقی ابرازکرد: امروزه قرآن نیز به ما این امر را می‌گوید که امروزه تقابل دشمن با شما بر سر دین است. تلاش برای تضعیف محوریت ولایت و اقتدار‌زدایی از رهبری از دیگر اهداف دشمن است.

وی اضافه کرد: دشمن متوجه آن شده است که راننده جاده هدایت در مسیر خود نمی‌گذارد این انقلاب دچار خروج از جاده شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: می‌گویند تاریخ نشان داده که بر ولی خدا هرچند که آن ولی خدا علی بن ابی طالب(ع) باشد، ما توانستیم خطوط قرمز علی(ع) را تغییر دهیم.

حاجی صادقی گفت: بعضی‌ها در دوران حکومت علی (ع) عنوان کردند، علی با معاویه کنار بیاید و با آن درگیر نشد، همچنین اعلام کردند خط قرمز من معاویه است اما توانستیم با نفوذ فکری کاری کنیم که علی تن به آتش بس دهد.

 قداست زدایی از رهبری، اقدام دیگر دشمنان

وی با بیان اینکه اقدام دیگر دشمن قداست‌زدایی از رهبری است، تصریح کرد: من از حوزه‌های علمیه درخواست دارم که توجه داشته باشید این قداست‌زدایی برای اقتدار‌زدایی از رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: اقدام دیگر دشمن تضعیف اقتدار و عزت ملی در عرصه‌های مختلف است. می‌گویند اگر می‌خواهید انقلاب را بشکنید باید آن را ضعیف کنید.

حاجی صادقی ابراز کرد: علاوه بر این نیز در عرصه‌های نظامی می‌گویند چرا پول‌ها را خرج موشک می‌کنید، در عرصه‌های علمی چرا باید پیشرفت هسته‌ای داشته باشید، جورج بوش جمله‌ای راجع به ایران گفته بود که سلاح هسته‌ای، ایران سکولار خطر ندارد اما ایران اسلامی که می‌گویند دانش پزشکی آن نیز خطرناک است.

وی بیان کرد: دشمن هدف دارد که مفهوم انقلاب را نیز از واژه انقلاب، انقلاب‌زدایی کنند و از شخصیت‌ها، ائمه(ع) و پیامبر(ص) را فردی غیرانقلابی معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: دشمن به دنبال دو قطبی‌سازی و القای تقابل‌های دروغین مانند یا استقلال یا توسعه، آرمان گرایی یا منافع ملی، انقلابی‌گری یا اعتدال‌گری است.

حاجی صادقی گفت: دشمن به دنبال این است که بگوید رهبری و نهادهای انقلاب یک‌طرف و فلان مسئولین و مردم یک طرف قرار دارند. ما باید مراقب این تقابل‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: حمایت از گروه‌ها و جریان‌های غرب‌گرا و در مقابل منزوی کردن جریان انقلابی از اهداف دشمن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دشکن به دنبال این بوده که اگر نهاد یا شخصیتی دارای بعد انقلاب باشد آن را از بین ببرند، بیان کرد: همچنین با فشارهای عملی مانند تحریم، اغتشاشات، ناراضی کردن مردم، مقابله با نفوذ معنوی انقلاب در منطقه و جهان تاثیرگذار باشند.

حمایت از جریان‌های غربی به معنای منزوی کردن جریان انقلاب است

حاجی صادقی ادامه داد: حمایت از جریان‌های غرب‌گرا و در مقابل منزوی کردن جریان‌های انقلاب هدف دشمن است.

وی تأکید کرد: با توجه به این واقعیت‌ها این سوال مطرح می‌شود که امروز سنگرنشینان خط مقدم دفاع از اسلام ناب یعنی روحانیت چه باید بکنند. که برایتان ذکر خواهم کرد که همه آن مربوط به امام و رهبری است و ریشه آن در قرآن قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اقدام اول اعتماد به نفس و خود باوری است، یعنی باور بر اینکه ما می‌توانیم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و مادی داخل در مقابل جبهه استکبار بایستیم و همانند گذشته دشمن را به عقب‌نشینی وادار کنیم و به فرهنگ و گفتمان عمومی تبدیل شود.

حاجی صادقی اظهار کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که انفعال در مقابل جبهه استکبار و ناامیدی و گمان از دست رفتن هر چیزی، بزرگترین فرصت را به دشمن برای ادامه تهاجم‌هایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا بر این اعتقاد دارد و در خصوص آن کتاب چاپ کردن که هر کشوری که قبول کند که تحریم‌ها برای او خطرناک است در واقع نفوذ را پذیرفته است که این خود بزرگترین آسیب برای او محسوب می‌شود.

لزوم مجاهدت در پاسخگویی به شبهات

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: قدم دیگر مجاهدت علمی در پاسخ گویی و رفع و دفع شبهات و القائات فکری جبهه استکبار است، که این مهم با جهاد علمی و اشراف اطلاعاتی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تقویت مبانی فکری و اعتقادی جبهه انقلاب و انقلابیون به خوبی مقدور است.

حاجی صادقی ادامه داد: حرکت بعد برای رسیدن به اهداف خود، اذعان و باور بر اینکه جبهه استکبار با اصل انقلاب و ملت ایران دشمنی دارد، یعنی باور داشته باشیم در حال حاضر آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و نباید به او خوش‌گمان بود و اعتماد کرد.

 وی با اشاره به قدم بعد یعنی استقامت فکری و علمی که آن را باید در جامعه نهادینه کنیم، تأکید کرد: قدم دیگر بصیرت و توجه و یقین به این اینکه که خسارات سازش با مستکبران به مراتب بیشتر از هزینه‌های مقاومت و ایستادگی در برابر مبانی اقتصاد، قرآن و ... است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: حرکت دیگر بصیرت‌افزایی نسبت به اهداف و و نیرنگ‌های جبهه استکبار است،  امروز پرچم بصیرت دست روحانیت است و باید نسبت به اهداف و نقشه‌های د‌شمن هوشیار باشیم.

حاجی صادقی افزود: همچنین باید به این توجه داشته باسیم که جنگ و تقابل اصلی دشمن با پایه و اساس انقلاب و اسلام است و موضوعاتی مانند انرژی هسته‌ای، حقوق بشر، حضور ایران در منطقه و امثال آن‌ها بهانه‌ای بیش نیست.

وی بیان کرد: هدف دیگر تلاش علمی و عملی برای تقویت ارکان انقلاب و عناصر ماندگاری آن و ارتقای هوشیاری و آمادگی انقلاب برای مقابله با تهاجم دشمن در داخل بوده که اخیرا افزایش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: قدم دیگر صراحت، شجاعت و قاطعیت در برابر قداست‌زدایی‌ها و مقابله با انحراف‌ها و فساد جریان‌ها و گروه‌های منفعل بازی خورده و پیاده نظام دشمن در داخل که بوده که اخیرا افزایش یافته است.

حاجی صادقی افزود: قدم مهم دیگر مطالبه گری، خدمت‌رسانی و توجه به حقوق مردم و خواسته‌های به حق آنان و انتظارات رهبرمعظم انقلاب، مسئولان و کارگزاران و منفعل نشدن در برابر دشمنان است.

وی با اشاره به حق مطالبه‌گری ابراز کرد: باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت و مدیران اجرایی، قوه قضاییه، مراجع، علما، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و از نهادهای انقلابی مطالبه‌گری کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: قدم‌های دیگر نیز شامل حمایت، تقویت و سرمایه‌گذاری بر اقتدار علمی، ملی، نظامی، سیاسی و اقتصادی، تقویت و روحیه جهادی، تقویت اصل ولایت مداری، به نمایش گذاشتن عظمت و قدرت نظام اسلامی و گسترش فرهنگ گفتمان بسیجی است.

انتهای پیام

نظر شما