شناسهٔ خبر: 26803215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری از بناهای تاریخی بروجرد بازدید کرد

بروجرد - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری چهارشنبه شب از بناهای تاریخی و خانه افتخارالاسلام طباطبایی بروجرد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خانه افتخارالاسلام طباطبایی مربوط به دوره قاجار ودرخیابان صفا، کوچه هلال احمر، کوچه آقا احمدی در محله صوفیان شهر بروجرد واقع شده ‌است.
این خانه متعلق به یکی از روحانیون برجسته شهر و از خانواده سادات طباطبایی بروجرد به نام حاج افتخارالاسلام نبوی طباطبایی بود که در زمان خود یکی از بزرگترین خانه‌های مسکونی و درحال حاضر از زیباترین منازل مسکونی قدیمی شهر بروجرد است.
بنای حاضر در حدود اوایل قاجاریه ساخته شده و مشتمل بر یک ورودی با سردری بزرگ و زیبا است در 2 لنگه چوبی بر آن نصب شده که پس از عبور از فضای هشتی بر حیاط خانه وارد می‌شود.
حیاط خانه ازسه جهت با فضاهای معماری و از سمت غرب با دیوار بزرگ و قطور محصور است که با طاق نماهای نیم دایره کوچک و بزرگ و تزیینات زیبای آجر کاری و کاشی معرق نماسازی شده‌است.
این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۷۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
400 بنا و اثر تاریخی در بروجرد شناسایی شده که 170 مورد آن درفهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده است.
معاون رئیس جمهوری در سفر 2 روزه خود به لرستان از آبشار بیشه و دریاچه گهر دورود، پل شکسته، قلعه فلک الافلاک و مجتمع کشت و صنعت خرم آباد بازدید می کند.
به گزارش ایرنا استاندار لرستان، فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستان علی اصغر مونسان را در این بازدید همراهی کردند.
7190/7273

نظر شما