شناسهٔ خبر: 26803103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوستداران محیط زیست دشتستان به یاری حیات وحش شتافتند

بوشهر- ایرنا- مدیر کل محیط زیست استان بوشهر گفت: دوستداران محیط زیست شهرستان دشتستان این استان با تامین آب مورد نیاز ه کمک وحوش تشنه شتافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این روزها که دمای هوای دشتستان از 50 درجه سانتیگراد نیز می گذرد و حیوانات با کمبود آب روبرو هستند، دوستداران محیط زیست حیات وحش را فراموش نکرده‌ و با احیا و ساخت آبشخورهای طبیعی و مصنوعی برای گونه‌های جانوری آب مورد نیاز آنها را تامین کردند.
وی بیان کرد: گروه‎های مختلف مردم در مناطق بوشکان، کلمه، گیسکان، آبپخش، سعدآباد و شبانکاره با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان و پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بخش بوشکان، مکان هایی برای تامین آب پرندگان و حیوانات وحشی در طبیعت ساختند.
دلشب با تقدیر از این گروه‌ها گفت: افتخار می‌کنیم که مردم برای این‌گونه فعالیت‌ها پیشگام می‌شوند و این برنامه‌ها، انرژی ما را برای حفاظت از محیط زیست دوچندان می کند.
وی افزود: مشکل کمبود آب یکی از چالش‌های بسیار خطرناک برای حیات وحش است و باعث مهاجرت و تلف شدن حیوانات مناطق طبیعی می‌شود.
دلشب گفت: ساخت و احیای آبشخور در دستور کار جدی اداره کل حفاظت محیط زیست قرار گرفته و با حضور گروه‌های مردمی بویژه در خارج از مناطق تحت مدیریت سازمان، سرعت بیشتری به خود گرفته است.
شهرستان دشتستان از مناطق مهم زیست محیطی استان بوشهر بویژه زیستگاه پلنگ ایرانی است.
7212/6043**

نظر شما