شناسهٔ خبر: 26802995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۲۶۰ هکتار از جنگل های ارسباران در آتش سوخت

تبریز- معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از اطفای حریق در بیش از ۲۶۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران در چهار حادثه مختلف طی هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، میر محسن حسینی قمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که متاسفانه طی هفته گذشته چهار مورد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران گزارش شد، اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات اطفای حریق را با همکاری جوامع محلی، منابع طبیعی، هلال احمر، هنگ مرزی و مدیریت بحران استان به انجام رساند.

وی افزود: در بزرگترین مورد آتش سوزی، ۲۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده ارسباران در منطقه کلیبر شامل ۵۵ درصد مرتع، ۴۰ درصد مرتع مشجر و ۵ درصد منطقه جنگلی در آتش سوخت.

حسینی قمی ادامه داد: در سه مورد آتش سوزی دیگر نیز ۱۰ هکتار از منطقه حفاظت شده دیزمار و یک هزار و ۶۰۰ متر مربع از منطقه حفاظت شده ارسباران طعمه حریق شد.

وی از همکاری جوامع محلی و نیروهای امدادی و نظامی در مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده ارسباران تقدیر کرد و گفت: از همه توان برای مهار آتش سوزی در کمترین زمان استفاده شد؛ از همکاری همه دستگاه ها و مردم عزیز در این عملیات قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به گرمای هوا نسبت به بروز مجدد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان نباید در مراتع و مناطق جنگلی آتش روشن شود.

وی افزود: از رها سازی مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل ها و مراتع باید خودداری شود، زیرا این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع شده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می کنند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده استان مواهب طبیعی و خدادادی هستند و همه ما وظیفه داریم با استفاده درست، این مواهب الهی را برای نسل های آینده هم حفظ کنیم.

نظر شما