شناسهٔ خبر: 26802846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حکیم: از تظاهرات مسالمت آمیز مردم حمایت می کنیم

صاحب‌خبر -

'سید عمار حکیم' رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: از تظاهرات مردمی به شرط آسیب نرساندن به اموال دولتی و خصوصی حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، حکیم روز چهارشنبه در دیدار 'فالح الفیاض' مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی این کشور با وی، این نکته را بیان کرد.
تحولات سیاسی و امنیتی عراق و تظاهرات که اخیراً برخی شهر‌های این کشور شاهد آن بوده است، از محور‌های گفتگو بین دو طرف بود.

رئیس جریان حکمت ملی در این دیدار همچنین بر ضرورت تشکیل دولت بر اساس فراکسیون اکثریت ملی (در پارلمان جدید این کشور) تاکید کرد و افزود: باید همچنین یک جریان اپوزیسیون در مقابل دولت ایجاد شود که وظیفه نظارت بر عملکرد دولت و ارزیابی و اصلاح آن را عهده دار شود.
وی در ادامه با اعلام حمایت مجدد از خواسته‌های تظاهرکنندگان و تضمین اصل آزادی بیان، خاطرنشان کرد: تظاهر کنندگان باید از آسیب رساندن به اموال دولتی و خصوصی اجتناب ورزند.

حکیم در پایان بر لزوم شناسایی افراد فرصت طلب که در تلاش برای بی اعتبار ساختن و توهین به خواسته‌های تظاهرات کنندگان هستند، تاکید کرد.
تظاهرات مردمی در عراق از ده روز پیش نخست در استان بصره (جنوب) و در اعتراض به مشکل برق، آب و بیکاری جوانان این استان برغم فعالیت شرکت‌های خارجی در میادین نفتی این استان و همچنین اعتراضات مردم استان واسط (شرق) به وضعیت برق آغاز شد و بتدریج به دیگر استان‌های جنوب و مرکز عراق سرایت کرد.

این اعتراضات درحالی است که با گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۲ اردیبهشت در عراق، هنوز نتایج نهایی آن در گرو بازشماری دستی است، عمر پارلمان پیشین پایان یافته و زمان تشکیل پارلمان جدید، فراکسیون بزرگتر و دولت جدید همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

نظر شما