شناسهٔ خبر: 26802819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاد توسعه بیمه روستایی در تمام استان ها ایجاد می شود

تبریز-ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اعلام کرد: به منظور ارتقای ضریب پوشش بیمه ای، ستاد توسعه بیمه روستایی در تمام استان های کشور ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا واعظ مهدوی روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق در شهرستان کلیبر، با اشاره به توافقات صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، گفت: تفاهم نامه ای میان دو دستگاه امضا شد که بر اساس آن ستاد توسعه بیمه روستایی در همه استان ها تشکیل خواهد شد و این دستاوردی بزرگ برای این مجموعه به شمار می رود.
وی اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه بیمه روستایی یک گام بلند برای افزایش ضریب پوشش بیمه ای برای قشر تولید کننده و کم توقع و کم هزینه کشور محسوب می شود که تا حدودی حاشیه امنیت برای آنان ایجاد می کند.
واعظ مهدوی، به الزامات قانونی برنامه های توسعه کشور نیز اشاره کرد و افزود: طبق قانون باید همه روستائیان و کشاورزان و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند و ما برای رسیدن به این هدف عدالت گسترانه نظام، در گام نخست می خواهیم تا پایان برنامه ششم توسعه در هر خانواده مشمول حداقل یک بیمه شده وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: با انگیزه ای که در معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری سراغ داریم، امید می رود که در مدت کوتاهی همه ظرفیت های استانی فعال شده و در نتیجه صندوق به اهداف خود دست یابد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این اجلاس، گفت: در ادبیات دینی ما بحث امنیت آحاد مردم به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، تلاش های دشمنان برای ایجاد ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: همه ما با هر امکان و وسیله ای که در اختیار داریم باید برای شکست این توطئه ها بکوشیم و به مردم اطمینان دهیم که در امنیت قرار دارند.
وی ادامه داد: بیمه اجتماعی به ویژه برای عشایر قهرمان و روستائیان یک ضرورت است، چون به ایجاد حاشیه امنیت برای آنان منجر می شود.
حجت الاسلام آل هاشم با قدردانی از اقدامات و فعالیت های مدیران ستادی و استانی صندوق بیمه اجتماعی، تلاش بیشتر برای افزایش ضریب پوشش بیمه را خواستار شد و گفت: هر اقدامی که به گسترش بیمه اجتماعی منجر شود، گامی در جهت ایجاد امنیت خاطر برای مردم و نزد خداوند متعال معجور است.
3038/518

نظر شما