شناسهٔ خبر: 26802787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اخبار کوتاه فرهنگی از استان بوشهر

حوزه/ اجرای ۴۰۰ برنامه ویژه بانوان بوشهری در دهه کرامت، اعزام ۷ کاروان شیعه و اهل سنت بوشهری حج تمتع طی ۴ پرواز ایرانی به مدینه و برگزاری مراسمی به مناسبت دهه کرامت در بوشهر از مهمترین اخبار فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، خدیجه گرشاسبی ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز دهه کرامت و روز دختر از اجرای ۴۰۰ برنامه متنوع در بوشهر در دهه کرامت خبر داد.

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: این برنامه ها به همت امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی و با مشارکت جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر برگزار می شوند.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی استان بوشهر گفت: در این ایام برنامه های متنوعی شامل اعزام مبلغات حوزوی و دانشگاهی و سنتی به مجالس، برگزاری جشن ها، همایش ها و مسابقات فرهنگی ویژه دختران و بانوان در سطح استان برگزار خواهد شد.

گرشاسبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اینکه این ایام میمون با فصل گرمای شدید تقارن داشت به میمنت این ایام برنامه های متنوعی در سطح شهر و روستاهای استان برگزار خواهد شد.

اعزام 7 کاروان شیعه و اهل سنت بوشهری حج تمتع طی 4 پرواز ایرانی به مدینه

رنجبر در همایش سراسری زائرین حج تمتع97 استان بوشهر با بیان اینکه هتل ها برای استقرار زائرین حج تمتع 97 در شهرهای مدینه و مکه مشخص شده است، اعلام کرد: 875 نفر زائر در قالب 7 کاروان شیعه و اهل سنت طی 4 پرواز ایرانی شرکت هواپیمایی «ایران ایر» در روزهای پنجشنبه 28 تیرماه، ساعت 20:40 و ساعت 22:05 و جمعه 29 تیرماه، ساعت 9:55 صبح و 21:20 از محل سالن پروازهای خارجی فرودگاههای بین المللی بندر بوشهر واقع در خیابان امام رضا (ع) به مقصد مدینه اعزام می شوند.

مدیریت حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به اینکه کاروان حجاج اهل سنت حج تمتع امسال 119 نفر از این استان می باشند، بیان کرد: امسال 7 کاروان شیعه و اهل سنت حجاج تمتع از شهرستان های بوشهر، دشتستان، دیلم، دیر، کنگان، دشتی، تنگستان و گناوه از محل فرودگاه بین المللی مرکز استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

برگزاری مراسمی به مناسبت دهه کرامت در بوشهر

حجت‌الاسلام حسین اکبری ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) مظهر تمام فضایل بودند.

روحانی مستقر بوشهر ادامه داد: این بانوی مکرمه در سال ۱۳۷ هجری اول ذیقعده در شهر مدینه چشم بر جهان گشود و از همان آغاز در خانواده ای بزرگ شد که پدر و مادرو همه فرزندان به فضایل اخلاقی آراسته بودند.

وی گفت: حضرت معصومه (س) مظهر تمام فضایل بودند که امام صادق (ع) در این باره فرمودند خدا را حرمی است و ان مکه است و پیامبر خدا را حرمی ست و آن مدینه است و امیرالمومنین علی(ع) را حرمی است و آن کوفه است و من و فرزندان بعد از من را حرمی است و آن قم است.

حجت‌الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هر کس دخترم فاطمه معصومه (س) را عارفا بحقها در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود زیارت مزار با صفای کریمه اهل بیت(س) باعث می شود که زائر خود را نیازمند پروردگار بداند و حضرت فاطمه معصومه(س) را شفیع خود قرار دهد.

نظر شما