شناسهٔ خبر: 26802708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسالت دانشگاه فرهنگیان همچون حوزه‌های علمیه است

معاون تأمين منابع انسانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كشور گفت: دانشگاه فرهنگیان حوزه علمیه دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود چرا که جایگاه و رسالتش همچون حوزه‌های علمیه است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام‌ علی تقوی امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با تأکید بر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تعلیم و تربیت جامعه اسلامی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان باید بتواند دانشجوی تراز انقلابی تربیت کند که هم در بعد علمی، اخلاقی و انقلابی پیشتاز باشد.

وی افزود: وظیفه اصلی دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آموزش علوم و فن، آموزش و الگوسازی در زمینه‌های مختلف اخلاقی، معرفتی، انقلابی است و باید در جهت پیراستن نفس از نقایص و صفات رذیله و آراستن آن به صفات پسندیده تلاش کند و تزکیه را مقدم بر آموزش علوم و حرفه‌ها قرار دهد چراکه اگر تزکیه نباشد معلوم نیست علم و فن که فرد دانشجو یاد می‌گیرد چقدر در آینده می‌تواند مفید و تأثیرگذار باشد.

معاون تأمین منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این که دانشگاه فرهنگیان باید زمینه‌ساز تربیت اسلامی در جامعه باشد، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در انتخاب و گزینش افراد برای حضور و پذیرش در دانشگاه دقت و حساسیت بیشتری داشته باشد چراکه اگر گزینش‌ها سطحی و دقت در انتخاب نباشد خروجی مناسبی نخواهد داشت و اگر فردی به‌ناحق پذیرش شود و در دانشگاه حضور یابد نتیجه‌اش می‌شود اینکه هزاران دانش‌آموز مسیر را اشتباه خواهند رفت بنابراین این حساسیت‌ها و گزینش‌ها درست تأثیرگذار خواهد بود و سبب پرورش نیروی تراز اول انقلابی با همان ویژگی‌هایی که مطرح شد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ ذی‌طلبگی و پرهیز از تجملات زائد اداری از تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین از اولویت‌های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ست و نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها باید به‌ عنوان یک مبلّغ موفق و با پرهیز از موارد بیان‌شده به‌ عنوان یک الگو مناسب بین اساتید و دانشجویان حضورداشته باشند.

تقوی با تأکید بر اهمیت و تأثیر دانشگاه فرهنگیان در بین دانشگاه‌های دیگر در جامعه اسلامی اذعان داشت: جایگاه و رسالت دانشگاه فرهنگیان همچون حوزه‌های علمیه است و همان‌طور که حوزه علمیه نقش به سزایی در تعلیم و تربیت افراد در جامعه اسلامی را دارد، دانشگاه فرهنگیان هم از چنین جایگاهی برخوردار است و حوزه علمیه دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین جوادی مسؤول استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان در ادامه این مراسم اظهار داشت: جلسه‌های تکریم و معارفه می‌توانند بسیار آموزنده و عامل تلنگر مسؤولان باشد چراکه همه ما یک روز می‌آیم و روزی هم خواهیم رفت و قطعاً این سمت‌ها و جایگاه‌ها برای تک‌تک افراد تمام و جایگزین خواهد شد، اما باید غبطه خورد به حال کسانی می‌دانند وقتی می‌روند مدیون مردم، جایگاه و خون شهدا نشده‌اند و دین خود را ادا کرده‌اند.

وی مستأجران را فردی باتجربه، باسابقه، انقلابی و روحانی باسواد خواند و خاطرنشان کرد: ایشان با حفظ و نگهداری این خصایص در جایگاه جدید خود فردی توانمند و تأثیرگذار خواهد بود.

مسؤول استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: حجت‌الاسلام بهرامی روحانی عالم و عادلی است که یقیناً حضورشان در دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه مؤثر خواهد بود چراکه دانشگاه فرهنگیان به دلیل آن‌که دانشگاه نظام آموزشی و پرورشی یک جامعه اسلامی را تربیت می‌کند دارای حساسیت بیشتری در بین دانشگاه‌ها دیگر به لحاظ جمع آموزشی و مؤثری که دارد، است به دلیل آن‌که دانشگاه نظام آموزشی و پرورشی یک جامعه اسلامی را تربیت می‌کند.

در ابتدای این مراسم شهرام عروف‌زاد سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اهمیت مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در طول این سال‌ها کمتر دیده‌شده که مقام معظم رهبری در طول سال تحصیلی به بهانه‌های مختلف اشاره‌ای به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در جامعه اسلامی نداشته باشند و قطعاً حضور نمایندگان ایشان در دانشگاه به‌عنوان ناظرین ارزش‌های انقلابی بر اهمیت این دانشگاه در رشد و پرورش افرادی که قرار است نظام آموزشی و پرورشی یک جامعه اسلامی را به دست بگیرند، می‌افزاید.

وی اذعان داشت: شاید به‌نوعی بتوان گفت اصلی‌ترین وظیفه نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حاکمیت بخشیدن و ایجاد فضای معنوی و امربه‌معروف ونهی از منکر در بین افراد و تشکلات دانشگاهی، مدیران و مسؤولان است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط مسؤول سابق نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: حضور مؤثر مستأجران در طی این 6 سال سبب ایجاد فضای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و زمینه‌ساز ارتباط با حوزه‌های علمیه استان اصفهان و همچنین علما از جمله آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی‌نژاد شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای همدلی و هماهنگی بین مسؤولان دانشگاه و جذب مبلغان دینی، ایجاد فضای آزاداندیشی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر اقدامات ایشان در دانشگاه فرهنگیان است.

حجت‌الاسلام مستأجران مسؤول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به کم‌کاری دولت و دستگاه‌های دولتی در ارائه بودجه‌های فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان دانشجویانی حضور دارند که به لحاظ علمی، اخلاقی و روحیه انقلابی در صدر قرار دارند و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان الگو در تمامی زمینه‌ای نام برد.

وی در ادامه دانشجویان و مسؤولان دانشگاه فرهنگی به‌عنوان الگو یاد کرد و ابراز داشت: توقع ما از دولت و دستگاه‌های دولت بیش از این است چراکه اساتید، مسؤولان و دانشجویانی که در این دانشگاه هستند چندین برابر از مسؤولان و دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها فعالیت دارند اما با کم‌لطفی دولت و دستگاه‌های دولتی در زمینه‌های مختلف از جمله بودجه‌های فرهنگی مواجه هستند.

حجت‌الاسلام بهرامی مسؤول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خطبه 132 نهج‌البلاغه را قرائت کرد و از آموزه‌های این خطبه برای مسؤولان نکاتی را ارائه کرد.

 

انتهای پیام/م 

مراسم تکریم و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

نظر شما