شناسهٔ خبر: 26802515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان:

گردشگری نقشی مهم در خنثی سازی تبلیغات منفی علیه کشور دارد

اصفهان - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: رسانه های غربی تلاش دارند تا با تبلیغات منفی، تصویری متفاوت از کشورمان به جهان القا کنند لذا در این شرایط تقویت صنعت گردشگری راهکاری موثر در خنثی سازی این تبلیغات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری روز چهارشنبه در همایش ' نقش مهمانپذیری و هتلداری درصنعت گردشگری '، افزود: کشورهای غربی در چند دهه گذشته، ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده و سعی کرده اند مانع معرفی سیمای واقعی ایران زمین شوند که این پروژه همچنان ادامه دارد.
وی گفت: رونق صنعت گردشگری راهکاری موثر در تبین واقعیت ها و معرفی فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی است و توفیق در این امر، در گرو حضور بخش های مختلف در این عرصه است ولی هر یک از بخش ها باید ضمن هماهنگی و هدفمندی، وظایف و مسئولیت خود را بشناسند.
وی اضافه کرد: بخش های مختلف خدماتی، اجتماعی، امنیتی، رفاهی و شهری همه در حوزه گردشگری سهم دارند ولی هر یک باید بدانند وظیفه شان چیست و بر اساس وظیفه مشخص خود عمل کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: گردشگری گرچه به وجود برخی زیر ساخت ها مانند هتل نیازمند است اما باید برای رونق این صنعت در زمینه بازاریابی نیز تلاش کرد.
وی با تاکید بر ضرورت بر تغییر نگاه ها به بخش گردشگری، گفت: جذب گردشگر نه تنها تهدید کننده فرهنگ بومی نیست بلکه فرصتی معتنم برای معرفی فرهنگ غنی و داشته های ارزشمند بومی است.
الهیاری خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری باید بر اساس نقشه جامع حرکت کرد و بی شک در این نقشه، بخش خصوصی رکن اساسی است.
وی با تاکید بر ضرورت توانمند سازی بخش خصوصی گفت: اصلاح برخی قوانین، حمایت قانونی از بخش خصوصی و ارتقای حرفه ای و تخصصی، از جمله بخش هایی است که مورد حمایت دولت قرار دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه طی پنج سال گذشته صنعت گردشگری 4.5 برابر رشد داشته است، افزود: در حال حاضر 400 پروژه گردشگری در این استان در دست اجرا است که بین پنج تا 95 درصد پیشرفت داشته اند.
وی اضافه کرد: هچنین درمدت یاد شده ظرفیت اقامتگاههای استان 2.5 برابر افزایش یافته است و از 10 هزار به 25هزار اتاق رسیده است.
الهیاری گفت: در حوزه بومگردی قبلا 35 واحد اقامتی در خور و بیابانک، نایین و کاشان وجود داشت که طی سال های اخیر این میزان به 300 واحد رسیده و امروز استان اصفهان در حوزه طبیعتگردی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
همایش 'نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری' روز چهارشنبه به همت جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان با حضور فعالان بخش گردشگری در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

نظر شما